Gå til innhold

HJELP! Ang ferber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver på med ddet nå. Et par ting jeg lurer på.

Når jeg går inn etter fks 3 min, skal jeg gå ut igjen etter et par minutter selv om han ligger å griner?

Og dere som driver med "ferber light", hvordan gjør dere det? Er dere inne heløe tiden?

Vær så snill å svar meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jævla barnemisshandler..... Håper du har lest og gått nøye igjennom hva du utsetter barnet ditt for... Mammahjertet mitt har vondt pga barnet ditt nå........ I et så opplyst samfunn vi lever i,hvordan kan denne metoden fortsatt brukes?? Har du lest på www.sovlillebaby.com??

Skrevet

www.sovlillebaby.com/ferber

Skrevet

Hva i helvete feiler det deg da???

Dette er noe helsesøster kom med og sa jeg skulle prøve! Jeg fikk et ark jeg har lest gjennom.

Du trenger ikke komme med sånne kommentarer, er ikke akkurat det jeg trenger nå jævla bitch!

Skrevet

Dette er en meget omstridt søvnmetode.. Den handler om å la barnet ligge å skrike seg i søvn. Så etter noen kvelder så har barnet da skjønt at det bare må ligge der ensomt og forlatt. Denne metoden er som sagt meget omstridt,og jeg ville ikke utført den med tanke på mulige ettervirkninger.

Skrevet

jeg fikset ikke ferber, så kjørte light versjon, var sammen med han hele tiden, lot han ligge i min seng, og koste. Det var puppen han var avhengig av, og våknet flere ganger om natten. Men, stryk - kos - sang gjør underverker, tok 2 netter, nå sover han natten igjennom, de få gangene han våkner nå holder det å ta han opp i vår seng, så sovner han med en gang. Når han legger seg må jeg synge, men å bruke 15 min på legging syns jeg bare er kos og ikke plagsomt.

Prøvde ferber en kveld, og glemmer aldri blikket og redselen i øynene hans når jeg forlot rommet,

Skrevet

Spørsmålet er vel heller hva det feiler en mor som forlater barnet sitt gråtende i sengen...

Skrevet

jeg er anonym 21:48 19.05.2008 med light versjonen, ble også anbefalt ferber av helsesøster. Når jeg kom tilbake neste gang sa jeg at det ikke var noe for meg og fortalte om min light versjon, den syns hun hørtes fin ut, og at det er vi foreldre som må bestemme oss for hva vi ønsker, og være konsekvent på det, altså ikke vingle, det er hovedregelen

Skrevet

Jeg vil bare minne deg, HI, på at du ikke må glemme at det er du som er moren. Uansett hva helsestasjonen sier så må du til slutt gjøre det som er riktig for deg.

Vi gjorde et forsøk på Ferber, men absolutt alt i meg strittet imot og for meg var det en helt unaturlig ting å gjøre. Vi klarte å få småen både til å sovne av seg selv, sove alene og sove natten gjennom uten at han skreik seg hysterisk.

Følg magefølelsen. Strider ikke magefølelsen din imot ferbermetoden så kanskje det er riktig for dere..

Skrevet

Vi ville prøve det ut vi også, for han våkner 1000 ganger hver natt, må ammes eller byssest i søvn hver gang han skal sove. Og da anbefalte hs oss dette og vi fant ut vi skulle prøve det!

Det gikk 4 minutter før vi bestemte oss for at dette var noe drit, og kasta hele det arket om ferber i boss! Jeg klarte ikke å la han ligge der å skrike helt alene. Nå ligger han i senga og prøver å sove og jeg og pappaen bytter på å sitte hos han. Håper det funker, og kommer aldri til å la han ligge å skrike alene igjen!!!

Ps. Tar imot alt av tips til å få han til å sove hele natta og sovne av seg selv!

HI

Skrevet

Supert at du ga opp!!! Ferber er bare no dritt og burde vært bannlyst! Håper han roer seg nå da.. Stakkar liten..

Skrevet

Hvor små barn er det snakk om her? Jeg levde i den tro at "alle" unger før eller senere må skrike litt i senga for seg selv før de sovner. Er det virkelig så hjerterått?

Hilsen førstegangsfødende.

Skrevet

Hvor gammel er han da? Og hvordan er sovesituasjonen deres?

Ammer du?

Skrevet

Les på www.sovlillebaby.com/ferber og www.sovlillebaby.com/forlatt

hva synes du selv????

Skrevet

Kan du ikke værsåsnill lese gjennom hele tråden før du begynner å lime inn linker?

Skrevet

Sånn gikk det i natt:

Vi la han kl 21. Etter vi ga opp ferber og satt inne hos han hele tiden roa han seg til slutt. Da sov han helt til kl 2!!! Og sovna igjen etter 45 minutter! Og sov til 7! Dette er enormt mye bedre enn det har vært de siste mnd. Han har våkna ca hver time og fått pupp. Vi har prøvd å ikke gi han pupp, men da blir han enten lysvåken og vi må sitte oppe med han i 2 timer, ellers måtte han byssest i 1 time.

Gutten er 9 mnd. Han pleier å sove en lur på formiddagen, men i dag har han hoppet over den. Han er lysvåken og er i veldig godt humør. Har tydelig vært godt for han også å få sove godt om natta!

Håper det fortsetter sånn og at han til slutt sover godt hele natta!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...