:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 jeg har 3 fag igjen og ta på av den 5/23 regelen. og jeg kan jo ikke bruke ett år på 3 fag. da kommer jeg til og dø av kjedsomhet. så snakket jeg med nav i dag og de var ikke så veldig begeistret for noen av valgmlighetene jeg har, men det ligger vel litt i disse nav damene og ikke være volsomt begeistret. planen er og bli sosionom, men jeg får ikke begyn på det studiet før høsten 2009. men men her er valgene 1. jeg kan ta de 3 fagene og ta eksamen til jul. ta et 18 poengs fag i sommer og 30 poeng etter jul og få ferdig 1 år innen økonomi og admenistrasjon innne sommeren (har 12 poeng fra før av) 2. jeg kan skaffe meg en jobb, si opp os og forsørge meg selv og småen i 1 år samtidig som jeg tar disse 3 fagene. 3. jeg kan bare ta de 3 fagene og drive dank resten. om jeg tar nr 1 så kan nav si at de ikke vil gi med 2 år ekstra os siden jeg lett kan få meg jobb med første år med økonomi og admenistrasjon. og da må vi leve på kun lån/stipend dobelbarnetrygd og birdag i 2 år. om jeg tar nr 2 kan nav si at jeg får jobb om jeg vil og derfor ikke vil gi meg støtte mer. da må vi leve 1 år på lån/stipend dobbelbarnetrygd og bidrag om jeg tar nr 3 så er det størst sjangse for at jeg får støtte alle 5 årene til utdanning. men det frister _ekstremt_ lite og bare ta 3 fag på 1 år. skal i nytt møte med nav, siden hun damma ikke kunne love noe som helst ut over at hun mente at jeg burde velge alternativ nr 3. hva ville dere valgt?
Mersa og gutta <3 Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 For et valg! Hvorfor går man ikke støtte om man gjør det fort! Rart! Har igrunn ikke noen kloke råd...Men lykke til!!!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Kan du ikke ta noen fag på universitetet eller som nettstudent ved siden av da? For å bygge på litt, og få mer studiepoeng?? BI har mange fag du kan ta for å få litt å slå i bordet med ved senere anledninger! Hva med bedøk feks? Alltid kjekt å ha i bakhånd!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 jeg har tatt bedøk på bi i år ;-) det er de 12 poengene jeg har fra før av. det som er er at da må jeg velge alternativ 1, eller noe i den duren og da vil jeg sansynlig vis ikke får støtte til sosionomutdannelsen siden jeg alerede har tatt noen kurs innen økonomi og det er lett å få jobb innen dette. men det er jo helt klart det som viker mest fristene og gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå