Mille** Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Hvordan går det med dere? Har tenkt på dere skjønner du, håper det går bra. )
Gemini77 Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk for omtanken! :-) Med oss går det greit. Vi er glade for å ha kommet hjem, og vi prøver nå å komme i orden. Vi var på vekt kontroll på Rikshospitalet i dag og hun har gått opp 150 gram i helgen! Første gang hun har gått opp!!! :-) Men jeg er utrolig sliten nå.. Vi er usikre på om hun har det bra eller om det kun er "personligheten" hennes som er slik. Men hun er nå total anderledes enn hun var før operasjonen. Hun kan ikke ligge for seg selv i et sekund en gang, før hun illskriker, og hun sover nesten ikke. Hun sover i 5 min her og der, og til kvelden sovner hun etter mye byssing i noen timer før hun våkner igjen ved 3 tiden og er våken. Hun virker utilpass, og jeg er redd hun har vondt eller noe. Men på sykehuset så sier de at hun ikke skal ha noe vondt nå.. Men igjen så må vi løfte riktig pga ribbeina etc, og jeg vil jo tro at hun kjenner det etter mye løfting. Men hun roer seg hvis vi går rundt og bysser. Kun skriking når vi står stille eller hun ligger for seg selv. I tillegg kan hun jo ikke ligge på brystet våres pga belastningen på brystkassen.. Håper det bedrer seg etterhvert for i dag er min første dag hjemme alene med henne og jeg har ikke fått spist eller slappet noe av. Anspentheten etter sykeusoppholdet sitter fortsatt i kroppen. Hun er ekstremt sulten nå også! Hun spiser hvert 20 min eller noe, og jeg må lage melketillegg til henne for å mette henne. Hun kan tømme begge brystene for deretter å drikke 100 ml mme og gå tilbake igjen til puppene.. skjønner ikke at det er mulig å spise så mye! Så selvfølgelg så bekymrer jeg meg heller over dette enn å glede meg over at hun spiser godt. For nå er jeg redd for at hjertet igjen er overbelastet slik at hun trenger masse kalorier for å opprettholde hjerteaktivitieten.. Er ikke lett å være mor.. :-/ Ser at jeg klager mye her nå.. er bare at nervene ligger litt utenpå kroppen enda, og jeg er sliten.. Jeg er evig takknemlig for at vi er hjemme og at hjertet hennes er bra. Men når legene sier at hun var i så alvorlig hjertesvikt før operasjoen slik at hjertet også var i dårlig forfatning etter operasjonen, så blir mor bekymret... Takk for at du bryr deg...
Mille** Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Huff, høres utrolig tøft ut! Skjønner godt den angsten, og det å ikke vite om hun har vondt eller ikke. Høres jo ikke sånn ut siden hun roer seg når hun blir holdt og bysset, vil tro bevegelser ville gjort vondt hvis noe var galt, hvis du skjønner. Så flott at hun legger på seg da, kanskje hun har litt å ta igjen nå, at det er derfor hun spiser så mye? Regner med du kan ringe direkte til sykehuset når som helst? Greit å bli beroliget tenker jeg, i steden for å gå å bekymre seg sånn. Fortsatt god bedring og lykke til videre. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå