mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har sikkert skrytt av det før, at guttene mine legger seg uten å mukke. Mammaen deres er jo sånn sove-Stalin må vite..... Men jeg har jo ikke så store barn som noen av dere har. Spørsmålet er altså, Knerten er 2 år og legger seg kl. 19.00 Uten problem. Storebror blir 6 snart og legger seg kl. 20.00 Men de siste kveldene har han slitt litt for å få sove. Det jeg da lurer på er: må jeg begynne å legge han senere, eller er dette vanlig når det er så lyst ute på sommerkveldene. Når legger egentlig en 6 åring seg??? Har noen av dere et svar, kanskje ikke Prinsessa, siden hun ikke har egne barn......
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Heisann :0) Min 5 åring og min 8 åring legger seg klokka 20.De trenger mye søvn og vi har prøvd å legge de senere, de står like tidlig opp.Han på 10 får være oppe til 20.30, men da må han legge seg også.Vi er strenge på leggetiden for de blir så sure og trøtte sover de for lite...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Erfaringen min med mine barn er at det med soving kan variere litt... Ved overgang til sommertid f.eks. kan det komme perioder hvor det ikke er så greit. Jeg har alltid også vært litt av en sove-Stalin... Jeg tror det er viktig. Jeg syns det er for tidlig å tøye legge-seg-tida til noe seinere enn 20.00. Vær standhaftig du, så fortsetter du å ha glad-i-å-legge-seg-barn... Leggetiden hans er ikke spesielt tidlig, syns nå jeg...
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Hvis du er Stalin, må jeg være sove-nazi.. for jeg er også nøye på det.. Vi har ingen problemer med å legge mini. Han er stuperud når klokka nærmer seg 18:30 og formerlig lengter etter sengen, så han bikker nesten aldri 18:45 før han er i drømmeland. Men eldste på 8 er en liten utfordring innimellom. Og spesielt nå som det er lyst ute til leeeenge etter leggetid. Her er det inn senest kl. 20:00 og så er det litt ro, sang, bok og leggings innen 20:30. Men vi måtte til slutt skaffe en rullgardin og gjøre siste halvtimen før legging til en kosestund på rommet, som var mørkt. For rett å slett å innstille kroppen hennes på at det var kveld. Siden det har det ikke vært noe problem. Håper det løser seg for dere også! Jeg blir også ganske døgnvill og klarer ikke sove på dagtid eller når det er veldig lyst ute.
Reveenka Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har kanskje ikke no jeg skulle ha sagt jeg da pluttselig?! Jeg passer jo de unga til typen hele tia, og faktisk så har jeg lakt alle fire nå i kveld faktisk! Og typen sier atte eksen hans vil atte dem skal legge seg før åtte alle samma, og hu eldsta er åtte. Så da tror jeg sikkert at jeg kanskje har no å komme med likevel, sant? Men det er'kke alltid dem vil høre på meg da, og da kommer dem non turer opp trappa da. Ellers så får dem kanskje lese litt i en bok litt eller no sånt, og da slokkner dem etter en lita stunn som regel. Så eplet falt ikke uti bekken akkurat her, da!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Det aller beste er å love de 30 kr legger de seg med en eneste gang og holder kjeft hele kvelden, må si mine har blitt ganske rike nå, mamma og pappa trenger jo all den tv tidenen kan få, det er jo bare rett og rimelig mener nå jeg!!!!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Han på 2 kan di jo lure med en kjærlighet på pinne, koset bare 3 kr den !!!
Reveenka Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Men jeg lurer fortsatt på om det er JEG som skal betale for detta lissom?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Det er den som bestikker som må betale for det.. Om ikke du kan få jobben din til å dekke det da.. Noen ganger så hjelper de med slike ting også..
♥Snulder Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Hmmmm.... min erfaring er at små guttetasser på 6 år har minimalt behov for.... og ikke minst LYST TIL å sove;=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Jeg ler og ler og ler av dere!!! Dere er jo bare dritmorsomme hele gjengen!!! Og jeg har ingen gode tips for de store gidder jo ikke høre på meg lenger alikevel! Og de var små for så lenge siden at jeg ikke husker detaljene fra leggetider:-) Men jeg har også alltid vært tilhenger av mest mulig godteri og cola sånn rett før sengetid, for det er viktig at barna får et godt forhold til senga lizzom.....og da blir de alltid så innmari blide i fjeset!!
Reveenka Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Jammen hvem skal BETALE for alt detta gåtteriet!? HÆ? Biomor eller typen?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Jeg mener bestemt at det bør være sosialen....for jei tror de har en egen konto til digg og sånn for dem ongene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå