Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 våre to barn fikk ca 2-3tusen hver(av besteforeldre) til jul som jeg ikke har fått satt inn i banken enda.nå trenger de ny seng og madrass.å vi har egentlig veldig lite penger for tia.har veldig lyst å bruke disse pengene på ting de trenger.men så får jeg så dårlig samvittighet samtidig. hva hadde dere gjort?satt de som sparepenger eller brukt de på nye senger til dem?
maria isabell Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 så lenge du bruker de på ungene burde det vel være greit:) ka med å bruke halvparten å sette inn halvparten på sparekonto.)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 jeg hadde brukt dem på nye senger. jeg har selv prøvd å spare til ungene, men har innsett at det faktisk er bedre å la dem bruke pengene på ting de behøver i dag, istedetfor å la pengene stå i banken og egentlig ikke vært verdt noe særlig den dagen ungene fyller ?18? og får lov til å bruke dem på hva de vil. vi har kjøpt trampoline og huskestativ for pengene til ungene, og vi har også vært på sirkus og tivoli. men vi forteller selvfølgelig ungene at det er av deres penger som blir brukt, slik at de skal lære seg å bli litt bevisste på at (nesten) alt koster penger her i verden. kjøp nye senger til ungene med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 ja det var ikke så dumt....vanskelig det derr..:/ føler vel egentlig at de pengene bør gå til sparing...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 eg har brukt noen av pengen mi fikk til dåpen. vi hadde kjempe dårlig råd og hun måtte til kiropraktor. men har brukt til en behandlig. resten er på kontoen hennes. de brukte eg på henne ikke meg selv.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg syns du kan bruke de pengene på nye senger. Har selv en gang brukt noen tusen av lillevenns sparepenger på ny seng til henne. Du har jo ikke satt inn pengene enda heller. Jeg sparer et fast beløp i mnd til datteren min. Ikke store summen men det blir litt over flere år. Setter også inn endel av bursdagspenger o.l som hun får, og noe får hun bruke på ting hun har lyst på. Målet er at det skal bli oppspart endel penger på kontoen hennes til hun blir eldre. Jeg syns alle foreldre burde spare litt til barna sine. Det kommer veldig godt med den dagen de blir 18-19 år, og skal ha sertifikat til bil, studere o.l. Syns du høres veldig fornuftig ut og av og til har man dårlig råd når barna trenger noe nytt som koster litt. Og da er det ikke galt at de "betaler" det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå