mamma2006og2007 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Fikk høre av ei venninne at det går ann å være lærervikar uten å ha lærerutdannelse.. Noen som har vært borti det?? På hennes skole manglet de lærervikarer i enkelttimer på småtrinnet, 1-3 klasse eller noe, og hun lurte på om jeg ville høre med dem ang jobb.. Noen??
unnl Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Ja, her får man jobbe som vikar uten fullstendig utdanning. Og jeg har også hørt om steder hvor de tar inn vikarer uten annet enn videregående, men da er de ganske "hjelpesløse" - de velger en med litt utdanning før en med ingen for å si det sånn. Men, det er jo verdt å spørre:)
trillemamma Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Ja, det gjør de her også, men det henger vel sammen med at vi har stor lærermangel her i denne byen.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Det er ikke mulig der jeg jobber i alle fall... Syns de som underviser bør ha en viss utdannelse i fag og pedagogikk.
ifie Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Ja, det skjer ofte! Jeg jobber selv i barneskole og i januar-februar er frafallet stort! (influensa). Da hender det at man henter folk fra "gata". Selv har jeg jobbet som vikarlærer og -assistent i mange år uten å være ferdig utdannet. Mye erfaring har jeg fått, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå