Axus' girlfriend Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 lissjenta vår er kun 2mnd enda og vi lar henne bestemme hvordan hun vil ha det. vil hun ha pupp for å sovne så får hun det, vil hun gåes i søvn så får hun det. når kan man begynne å gjøre som man som foreldre vil?eks ikke pupp for å sovne, sove i egen seng uten å gåes i søvn osv..vil ikke at baby skal føle seg utrygg heller. *uviten førstegangs* håper noen har noen råd og tips:)
Yo&La+spire Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Vi lot snuppa bestemme dette selv. Hun avvente seg selv med pupp på natta da hun var 8-9 mnd, pupp i det hele tatt da hun var 1 år, og selv om hun stort sett sovner greit av seg selv, så bæres hun i søvn noen ganger (evt sovner med oss og bæres over i sin seng etterpå). Vi ville ikke ha den "kampen" som du sier, da vi følte at dette bare ville bli vondt for oss og henne. Det var heller ingen grunn til å ikke la henne bestemme disse tingene, et barn kan vel ikke bli for bortskjemt på nærhet, trygg het og kjærlighet;)? Selvfølgelig setter vi grenser for henne. Ting hun ikke får lov til, ikke får røre, faste leggetider osv, men akkurat det med pupp og søvn ser eg ingen grunn til å avvenne med dersom det ikke er et problem. Barna vil alltid avvenne seg selv med dette en eller annen gang i rimelig tid;)
Snupi27 Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 dette syns jeg var vanskelig og. trodde aldri jeg skulle få emilie til å sovne uten puppen i munnen eller gå rundt med henne til hun sovnet.. da hun ble 3 mnd, ble alt forandret etter en liten stund.. det var som om hun bestemte seg selv for å legge seg (spesielt om kveldene) da prøvde jeg meg forsiktig frem med å kutte ut den ene tingen etter den andre. dette gjorde jeg flere kvelder på rad og vips så sovnet hun uten pupp i sin egen seng =) da hun var ca 4-5 mnd var jeg lei av å gå med henne eller vugge henne i søvn på dagtid og og ville prøve å legge henne rett i vognen uten noe vugging. det gikk over alle forventinger. hun sovnet etter 2-3 min uten skriking og sov til og med lenger enn det hun hadde pleid å gjøre =) men om babyen din skriker mye f.eks nå du går ut av rommet så ikke bli ute i evig tid. gå inn igjen etter 5 min tid og vis at du er der og trøst henne.. så vil hun føle seg mer og mer trygg.. =)
Axus' girlfriend Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 har ikke lyst til å ta kampen jeg heller, så håper at oda er like greie som deres barn på dette området slik at det ordner seg selv:) for nå må hun bysses i søvn, og hos meg vil hun ha pupp - kjenner nok lukta.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 helsesøsteren vår sa at det ikke var vits i å venne jenta vår av med å sovne ved puppen evt at vi vugger henne i søvn før hun er 6 mnd. Så da tar vi det når vi skal venne henne av med nattmat når hun er 6-7 mnd.
grolla Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror bare man må være oppmerksom på signaler fra småtten, og prøve seg forsiktig fram! For eksempel er det viktig at barnet virkelig er trøtt! Du kan prøve å gi pupp en stund før sovetid, og vente til hun garantert er trøtt. Da er mulighetene store for at hun etter litt grynt, snøft og litt sutregråt sovner av seg selv. Hvis hun gråter ordentlig, ville jeg ventet og prøvd litt senere. Slik har jeg gjort det denne gangen, og det funker faktisk! Min lille har sovnet av seg selv stort sett hele tiden, men liker godt å ha et rede rundt hodet. Det hjalp veldig da jeg la t-skjorta mi rundt hodet hans! Tar den bort når han har sovnet. Storebror måtte holdes i hånden til han sovnet, vi prøvde alt mulig, men holde hånden skulle han. Så barn er forskjellige, vi voksne må nok bare følge opp så godt vi kan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå