Collette Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Hva spiser dere? Jeg måtte gi tapt for kvalmen og bli hjemme fra jobben i dag. Klarte ikke lukten fra kjøleskapet og brakk meg. Har fått i meg en smoothie, litt frukt og noen saltstenger. Hva "frister" dere når dere er kvalme?
Anette_engel i august Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Før jeg fikk kvalmestillende tabletter levde jeg på salte skruer og soft shake-is med sjokoladesmak.
svanemamma Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Tørt knekkebrød, tørr loff og litt melon. Litt kylling går bra innimellom.
3 snart 4 :o) Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er sykemeldt pga kvalme, her går det i ritz-kjeks og eplejuice blandet med farris. Viktig å få i seg nok væske!
Skatt i magen :) Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 ritz kjeks å biola med bringebær!! HATER lukta av kjøleskap, blæææ altså...
Babyluv Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Hei på dere, jeg er 9 uker på vei....jeg har vært kvalm de siste ukene men nå i de siste dagene har jeg kastet opp.får ikke i meg noe mat...har nesten prøvd alle tips her fra siden...Potetskruer hjelper litt...men ikke mye annet!!!!
Collette Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2008 Biola skal jeg prøve. :-) Kjenner igjen det med kjølseskap. I går brakk jeg meg da jeg åpnet kjøleskapet. I dag håpet jeg å komme meg på jobben igjen. Spiste noen kjeks før jeg sto opp og gikk i dusjen. Jeg ba samboeren min om å lage frokost og sto tre meter unna da han åpnet kjøleskapet. Men så kom plutselig den forferdelige lukten mot meg og jeg møtte bare løpe på badet. Spydde som en gris og ble veldig dårlig. Så da ble det ikke noe jobb i dag heller. Men det er jo verdt det da. :-)
Collette Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2008 Får du i deg drikke? Jeg kjøpte noe som heter "tørst". Det inneholder litt kalorier. Funker for meg hvis jeg tar masse isbiter i. Fikk også i meg noen moreller i sted og litt tomatsuppe. :-)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 10+4 i dag, og jeg kan åpne kjøleskapet uten å brekke meg. det er håp tydeligvis. hvor langt er dere andre på vei?
Collette Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er 6+3. :-) Kanskje du slipper unna, Myrtel? Håper det! :-)
ltn :) Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 ja her går det i potetgull, brus, melk og knekke brød ,gulerot jeg er 7+5 sitter å drømmer at dette skal gå fort til uke 16
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 collette: hehe... det jeg mente var at jeg nå først kan åpne kjøleskapet uten å brekke meg. det har vært fullstendig håpløst de siste ukene. men i dag åpnet jeg døra til søppelskapet, og det gikk ikke bra. rett ut på do og hadde nærmest styrtoppkast. klarte ikke stoppe, bare brakk meg og brakk meg. men skal ikke klage, er jo blitt MYE bedre.
svanemamma Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er 5+6 i dag. Blir mer og mer kvalm. Nå har jeg gått ned 4 kilo på ca. 1og1/2 uke og er så svimmel. Har ikke kastet opp enda, men får i meg mindre og mindre mat. Skal til legen på fredag. Det er verre denne gangen enn de to forrige svangerskapene. Da var jeg kvalm fra formiddagen og utover kvelden og fikk i meg mat innimellom. Nå er det ille hele døgnet.
nytthåp Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er så drittlei denne kvalmen! De første ukene spydde jeg mye,det har roet seg ned nå.men er fortsatt utrolig kvalm og slapp. I tillegg så verker det i hele kroppen,føles som en sterk influensa. Jeg orker veldig lite,ligger mye sover,er matlei og sliter med å finne noe jeg har lyst på. Men det hjelper å spise sånne skorpa,det er veldig tørt da. Nå nærmmere jeg meg den magiske grensen,så jeg håper formen vil bli bedre! Det var så ille en periode at jeg vuderte å ta abort en stund,mista veldig mote,men er glad jeg beitt tena sammen:)
Collette Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 21. mai 2008 Myrtel: Aha.. Skjønner! Uff, den kvalmen er ikke lett altså. I går satt jeg hjemme en hel dag uten å spise noe annet enn frukt. Orket ikke å åpne kjøleskapet. Men, men.. hvis du er i uke 10, så er det jo håp for meg også om noen uker.
Nikkan Skrevet 22. mai 2008 #17 Skrevet 22. mai 2008 kun farris og eplejuce, men jeg begynner å bli rimelig lei det nå
nyttårsbabyen09 Skrevet 22. mai 2008 #18 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har samme problem som deg jeg:-( Kommer meg så vidt på jobb om dagene.. Går det ann å bli sykemeldt på grunn av kvalme altså? Liker ikke være borte fra jobben men er lenge siden jeg har vært i så dårlig form som jeg er nå om dagene.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #19 Skrevet 22. mai 2008 jepp. man får sykemelding om kvalmen er ille nok.
nytthåp Skrevet 25. mai 2008 #20 Skrevet 25. mai 2008 Jeg er heldig sånn da som ikke jobber. Men hadde jeg hvert i jobb hadde jeg ikke hatt noe der å gjøre.Det går ikke å fungere med enorm kvlame og spying,men blir jo helt utslitt.Fikk beskje av legen om spyinga ikke stoppe måtte jeg leggas inn å få næring,heldigvis så har det roet seg betraktelig, Det har vært utloig tøfft pykisk og fysisk denne graviditeten. Jeg er fortsatt i tvil mange ganger om jeg klarer dette her. Med første mann hadde jeg ingen plager,bare svimmel mot slutten av svangerskapet. Jeg var stolt og gledet meg,levde i en beskytta boble verden! Nå er alt helt anderledels,vet jeg må bare holde ut.takler ikke en abort til. Søren. Har vel litt med at forholdet til samboren min skranter og er på vei fra hverandre. Å være alene med to barn skremmer vette av meg!
edvina har fått en gutt Skrevet 25. mai 2008 #21 Skrevet 25. mai 2008 Ny type knekkebrød(solruta med sesamfrød) med smøreost på. Og så har de fått et fantastisk nytt produkt i brusdisken som heter fruktvann(farris med grønneplejuice som også finnes uten kullsyre)mmmm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå