Pooh Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har lest at man skal ta pergotime i begynnelsen av syklusen. Hva med når begynnelsen av syklusen aldri kommer. Jeg har nå ventet på TR i ca 130 dager!!! Kan man ta f.eks. pergotime for å få i gang "systemet"? Evt. noe annet?? Blir jo ikke gravid på denne måten. På forhånd tusen takk for hjelpen!
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 jeg lurer også på det samme! Jeg har ventet et halvt år på TR nå... Blir jo aldri gravid jo!!! Men jeg skal til legen imorra å få svar på blodprøveve. Skal sørre om jeg får pergotime da...
Pooh Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Kanskje du vil holde meg oppdatert på hva slags informasjon du får av legen?? Hadde vært kjempefint.......har ventet lenge sammen vi nå. Lykke til i morgen!
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Takk for det! Ja, jeg skal holde deg oppdatert!!
Anja83 Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg skal begynne på pergotime om noen dager nå. Ser det står på pakningsvedlegget at de som ikke får mensen, kan begynne når som helst. :-)
*Maja i magen* FØDEKLAR Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Hei!! Jeg har brukt pergotime, og er gravid etter den tredje doble kuren. =) Jeg har pco, og derfor ingen mens. Jeg fikk beskjed om å begynne når som helst på den første kuren, siden jeg ikke har mens da. Og hvis du ikke er gravid etter den første kuren, så kommer mensen, så da veit du at du skal begynne på syklusdag 5 på neste kur... Lykke til!! =)
Jellybean Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Det har også min gyn sagt --- de som ikke har vanlig mens kan starte når som helst.
mammaL Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Vet ikke om jeg forstår deg rett: har du regelmessig mens? det har ikke jeg, og jeg fikk primolut av legen, som gir blødning. deretter fikk jeg pergotime for å få eggløsning. jeg har tatt tre kurer, først 1 tablett, så 2 og nå 3. Jeg fikk først eggløsning denne gangen, så nå er jeg spent..
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 jeg skal spørre om jeg får pergo imorgen! *krysse fingre for*
Ballerinas Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Jeg hadde en syklus på bortimot 200 dager etter p-pilleslutt, og var til gyn på innvendig UL. Hun gav meg resept på både provera å pergo. Livmorslimhinna mi var "gammel" og tynn så hun mente derfor det var best jeg fikk en blødning først (med provera) slik at livmorslimhinna voks seg stor nok, ble visst lettere for egget å feste seg da Nå er jeg på dag 22, hadde positiv EL-test i dag så endelig kommer EL! Dersom du får pergo får du sikkert høre av legen om han mener du bør blø ut den gamle først, eller starte rett på pergo.
Pooh Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2008 Tusen takk for svar alle sammen!! Får komme meg til legen snart!! Vil ha litt fart på sakene nå. Har et barn fra før, så har fått det til uten "hjelp" før, men ser ut til at det kan være fornuftig å få hjulpet systemet i gang denne gangen. Har ikke lyst til å drøye graviditeten mer enn nødvendig. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå