LizzyG Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har ei venninne som fant ut at hun var gravid idag. Hun er ikke sammen med pappan. Hun jobber ganske mye men tror ikke hun jobber fullt. Men hva har hun krav på, for hun er redd hun ikke har råd til å ha baby:( Så blitt kjempeglad hvis dere kunne sagt hva hun har krav på og hvor mye hun kommer til å få i mnd sånn ca. Tusen takk for hjelpen:=)
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Ho har ihvertfall krav på dobbel barnetrygd, bidrag frå barnefaren(alt etter inntekt som mor og far har, og omfang av samvær), os etter inntekt. Er det eg veit om ihvertfall.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 det er en egen tråd som heter noe slikt som"blitt alene mor og lurer på hva du har krav på? les her" les den. der står alt nøye forklart. skal dytte den opp for deg
LizzyG Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Faren er bare 20 år, så hva skjer hvis han nekter å betale barnebidrag?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 hun får be om birdag igjenon nav. har hun lav intekt eller ikke intekt får hun bidragsforskudd som max er på 1250 (om jeg husker rett) men han får en gigantisk gjeld og til slutt trekker de han i lønn.
ayla05 Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 da går hun gjennom nav og får bidragsforskudd. de regner ut hva han skal betale i bidrag og hvis han nekter å betale trekker de det til slutt fra lønna hans. hvis han ikke møter opp og nekter å erkjenne farskapet ordner nav dette også. hvis han ikke er samarbeisvillig i det hele tatt kan politiet komme på døra hans og kreve at han blir med for å ta en dna test (det var ihvertfall det trygdekontoret fortalte meg da jeg slet med det samme). det koster rundt 800 kroner for hver av partene om de skal ordne bidraget, men det er dte verdt etter min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå