Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt? Please...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som fant ut at hun var gravid idag. Hun er ikke sammen med pappan. Hun jobber ganske mye men tror ikke hun jobber fullt. Men hva har hun krav på, for hun er redd hun ikke har råd til å ha baby:( Så blitt kjempeglad hvis dere kunne sagt hva hun har krav på og hvor mye hun kommer til å få i mnd sånn ca.

Tusen takk for hjelpen:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho har ihvertfall krav på dobbel barnetrygd, bidrag frå barnefaren(alt etter inntekt som mor og far har, og omfang av samvær), os etter inntekt. Er det eg veit om ihvertfall.

Skrevet

det er en egen tråd som heter noe slikt som"blitt alene mor og lurer på hva du har krav på? les her"

les den. der står alt nøye forklart. skal dytte den opp for deg

Skrevet

Faren er bare 20 år, så hva skjer hvis han nekter å betale barnebidrag?

Skrevet

hun får be om birdag igjenon nav. har hun lav intekt eller ikke intekt får hun bidragsforskudd som max er på 1250 (om jeg husker rett)

men han får en gigantisk gjeld og til slutt trekker de han i lønn.

Skrevet

da går hun gjennom nav og får bidragsforskudd. de regner ut hva han skal betale i bidrag og hvis han nekter å betale trekker de det til slutt fra lønna hans. hvis han ikke møter opp og nekter å erkjenne farskapet ordner nav dette også. hvis han ikke er samarbeisvillig i det hele tatt kan politiet komme på døra hans og kreve at han blir med for å ta en dna test (det var ihvertfall det trygdekontoret fortalte meg da jeg slet med det samme). det koster rundt 800 kroner for hver av partene om de skal ordne bidraget, men det er dte verdt etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...