Gå til innhold

Abortpille? Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Har ei venninde som har time på sykehuset i morra, hvor hun ska til undersøkelse, og få en pille... men hva skjer etter det? Noen med erfaringer? Leste en plass at man først får en pille som stopper graviditeten... så må man inn to dager senere for å få noen vaginale tabletter som setter igang aborten.. Det er vel egentlig her hun lurer på hva som skjer videre... Blir man på sykehuset? evt hvor lenge? eller drar man hjem... Lovte jeg skulle forske litt i dette for henne, så jeg spør her inne, for her er jeg vant med å få info om det meste..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her finner du litt info.

http://www.ringerike-sykehus.no/index.php?M=PV&documentid=209

Hun får en seng og blir liggende der noen timer. Hun kan muligens få en del smerter (hun får smertestillende) og jeg fikk ikke lov til å kjøre hjem, selv om jeg følte meg i fin form, så jeg tok taxi hjem, også hentet jeg bilen dagen etter.

Skrevet

ok.. takk for hjelpen.:).. hun er litt redd for at det skal være vondt, og så har hun hørt at noen må dra hjem, og ikke får være på sykehuset mens de aborterer... Har lest endel på nettet om det, men det er alltid best med personlige erfaringer..

Skrevet

Nei man får være der så lenge man føler behov for det. Men pass på at hun ikke kjører selv. Man får ofte smertestillende som paralgin forte som man ikke har lov å kjøre bil med.

Men ja, det gjør vondt å abortere. Men selvfølgelig er dette opp til hver enkelt hvor vondt det gjør.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det men dem som jeg kjenner som har tatt pillene har hatt en for jævlig opplevelse med smerter og masse blod.Jeg ville nok heller gjort det på sykehuset hvis jeg måtte.Veldig mye verre psykisk og gjøre det hjemme:=(

Skrevet

Takk for mange gode svar:) jeg skal ringe henne jeg, og si at jeg kan kjøre henne.... og anbefale henne å bli på sykehuset om hun kan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...