Karoline82 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 noen som vet om en går glipp av lønnsøkningen om man er sm mens det er lønnsforhandlinger?
Marengs Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Det lurer jeg også på. Det samme om det er lønnsforhandlinger og lønnsøkning under permisjonen. Da går man jo glipp av lønnsøkninga fram til man begynner på jobb igjen.
Karoline82 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 jeg gikk opp i lønn pga ansinitet i forrige svangerskap. har hørt snakk om at arb giver ikke har lov å ta deg verken opp eller ned i lønn mens en er sm. er ikke sikker på om det stemmer
åsemor Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 er ganske siker på at du har full krav på lønnsøkning ved sm, ved permisjon er jeg usikker.
Januarbaby2014 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Du har ikke rett på lønnsøkning mens du er sykmeldt. Når du blir friskmeldt, eventuelt er ferdig med permisjonen, så vil du få lønnsøkningen!
Puppesnuppa Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har funnet dette på nettet: http://test.seria.no/likestillingsombudet.no/avgjorelser/erfaring_sak.html?saksnummer=2004%2F287 Sykepenger fra trygden fastsettes etter den inntekt man hadde forut for sykefraværet. Dette innebærer at man dessverre ikke får «uttelling» for eventuelle lønnsøkninger som ville ha kommet dersom man hadde vært i arbeid.
Puppesnuppa Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Æsj, den siste svarte ikke på spørsmålet ditt.. ser det nå.. Fant ikke noe mer på det egentlig!
JordbærMamma Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Det spørs om det er arbeidsgiver som betaler ut lønna di mens du er i permisjon, eller om du får fødselspenger direkte utbetalt fra NAV. NAV regner ut lønna di basert på det du hadde på forhånd. Arbeidsgiver vil betale deg etter gjeldende tariffer, i tillegg betaler mange da ut fullt beløp med feriepenger for neste år, ikke bare for de første 12 ukene du har vært i pemisjon. Mulig det også er forskjeller fra kommune til kommune, dette er i alle fall praksis der jeg bor... Bra det av og til lønner seg å jobbe kommunalt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå