Anette_engel i august Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Vanlig å ha med barnets far på første kontroll?
Hikken Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Han kommer ikke til å ha så mye glede av det. Blir fylt ut papirer (helsekortet), tatt blodprøver og du blir veid. Bedre å ta han med på ultralyden når den tid kommer :-)
Katsi Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg hadde med mannen med førstemann. Han syntes det var litt spennende. Men med nr2 ble han ikke med og skal heller ikke ha han med denne gangen. Hadde komplikasjoner forrige svangerskap og blir tett fulgt opp denne gangen også så det blir nok av legebesøk på ham:)
lykkelig78 Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Vi venter vårt første barn, og både jeg og pappa vil at han skal bli med på alle kontroller. Både for min del, og for at han skal få samme info som meg. han føler seg mer med i svangerskapet når han er med og deler opplevelsene med meg. Åsså får han spurt om de tingene han lurer på. Jeg syns i allefall det er godt å ha han der som støtte, men det er jo veldig individuelt. Tror begge deler er vanlig!
Lemonia Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg ser ikke poenget siden det ikke skjer stort annet enn blodprøver og papirarbeid. Jordmor pleier å ha en "pappatime" hvor mannen kan være med, og selvsagt er han med på UL, men ellers har jeg ikke behov for følge til de vanlige kjedelige kontrollene og jeg tviler på at han får så mye ut av det heller.
"Liten" lykke Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Har snakket med min sambo om dette. Han kommer til å være med på noen kontroller. Selvfølgelig ul og første kontroll hvor vi kan høre hjertelyd. De vanlige kontrollene, hvor det egentlig ikke skjer noe spennende, kan han selv velge når den tid kommer. Sambo er kjempe fornøyd med det. Han føler seg innkludert iom at han selv kan velge, men slipper å føle at han må være med å se på det som ikke er fullt så interessant.
Mummimamma;-) Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde han ikke med på første kontroll, siden det er gu og blodprøver og sånt, men han var med senere for å snakke litt og høre hjertelyd.
ltn :) Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 heia j må si at alle "pappaene" har godt utbytte av å bli me på kontrollene da går det litt opp for dem mer at man er gravid og venter ett barn det er ikke alle det går opp for for det om man viser testen. dette er noe min mannelige lege fortallte meg for han mener at det er bra å ha me "pappaen" han fortalte min sambo va det var han kunne vente seg å va det er vi gravide går gjennom nå, sånn at han skulle bli litt mer tolmodig osv. og det funket for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå