Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene rottejenta vår fikk unger i dag. Og det var ikke mindre enn 12 stk! Og rottejente nr 2 er mye tjukkere enn denne, så gudene skal vite hvor mange det blir til slutt.

Sånn er det å kjøpe rotter i butikken, og ane fred og ingen fare, ante jo ikke de var drektige....

Butikken vil kjøpe ungene da, men det var før hun vi hadde sjekket hvor mange de var.... Søte er de nå, men det ble litt mye å lære på en gang dette, våre første rotter, hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som bestemor da:)

Sørg for at det er rent og pent i buret, og masse mat. Ikke bare tørrfor, men litt tørket brød, litt frukt og grønt også.

Kalde kokte poteter innemellom osv... samt kalksten og saltsten, så har de tilgang om de føler de vil ha.

Forhør deg med flere dyrebutikker på forhånd, så du ikke brenner inne med rottebarn. De vokser fort, og så å si ingen butikker kjøper halvvokse rotter. Sørg for å informere butikkene dersom det er albinoer i kullet, ikke alltid de vil ha de desverre.

Skrevet

Vel...jeg er veldig glad på dine vegne. Og for at det ikke er hos meg det der har skjedd ;-)

Lykke til som rottebestemor

Skrevet

kan ikke med min beste godvilje skjønne at folk har dette som kjæledyr.iiiiiiiiiiiiiiiiik.har skikkelig fobi.ikke søte.

Skrevet

hatt 3 jeg:)

3 jenter.

Skrevet

Er bare en dyrebutikk her, så har ikke så mange alternativ. Men det er jo hun som har solgt meg gravide jenter, så hun får bare stille opp, hehe.

Mora er albino, så noen unger er nok det.

Kjøpte to rotter for at de skulle ha selskap, men jammen ble det mange! De har nå fått litt kattungefor, sånt bløtt. Og brød og frukt får de ofte. Vi skal ha kylling til middag i morgen, så da skal de få litt rester. Har kjøpt inn kattungemelk i tilfelle mammaen ikke har nok melk, men spørs om vi klarer å fø opp alle.

Rottemødrene er jo ikke mer enn 9 uker selv, så de skulle jo absolutt ikke blitt mammaer enda. Men vi får se hvordan det går

Og jeg er blitt rotteoldemor, for det er datteren vår som "eier" de, hehe

Skrevet

Ja, vi ville ha to jenter, men nå ble det litt mange, gitt.... Noen som vil ha??? Hehe

Skrevet

Vanlige rotter som man ser ute, de er ekle. Men disse er så søte og nusselige, og verdens mest nyskjerrige gnagere.

Skrevet

Kult!!! Hvor gamle kan rottejenter bli???

Skrevet

tja, hvor gamle ble disse rottene igjen da.

3-5 år tro?

Mine fikk kreftkuler alle 3 etter tur, kom etter at de passerte 3 år, til slutt fikk de så mange at dyrlegen anbefalte å avslutte... :(

Gikk utover livskvaliteten.

Skrevet

Huff da, InnMari, ikke noe kjekt

Vi er jo ny innen rottehold, så det var litt mye på en gang nå. Har jo lest mye på nett før vi fikk de i hus, og tenkte at vi måtte lære underveis. Men fødsel og spedbarnsstell på rotter, nei det var ikke med i planen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...