Gå til innhold

Lurer på hvorfor så mange bruker EL-tester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på det her. For sånn jeg tenker, er at har man sex hver 2. til 3. dag så vil man treffe på egget uansett...?

Skjønner at det er hovedsaklig for å ha oversikt over syklus, og om man har prøvd lenge, for å se om man i det hele tatt har noen eggløsning, eventuelt om lutealfasen er for kort etc.

Kan dere lære meg litt mer om dette her? *Kunnskapstørst* :)

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Jeg brukte det første mnd etter jeg slutta på p-pilla av den enkle grunn at jeg ville se om jeg hadde EL.

Det hadde jeg, og gravid ble jeg.

Skrevet

Jepp, samme for meg.. Er jo nysgjerrig på å se om kroppen "virker" etter så lang tid på p-piller :)

Skrevet

Tror du alle har samleie annenhver dag? :-) Og om de har det fordi de skal prøve å bli gravide, så har jeg hørt mange historier om lysten som forsvant sammen negative graviditetstester måned etter måned. Tror mange begynner å bruke dem etter å ha prøvd litt, eller som de andre sier for å lære mer om syklusen sin.

Hvis dere virkelig vil lære om syklusen er det enda bedre å ta tempen hver morgen, og det er ikke så pes som det høres ut! Pos EL test betyr ikke at EL helt sikkert kommer, kan fremdeles utsettes pga stress / sykdom /reise. Høy temp viser at EL har vært, og at de som vil kan ta en samleiepause. 8-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...