mamma2006og2007 Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg synger i kor. Har gjort det i mange år. Nå er jeg spurt om å være musikalsk leder for et barnekor. 1 års vikariat. Og jeg synes det høres skummelt ut! Liker å jobbe med unger altså, men er redd jeg ikke helt har den erfaringen jeg trenger. Nå har jeg meldt meg på pianokurs også. For jeg kan jo ikke spille.. Mange tanker oppi hodet mitt nå. Noen med gode råd og litt oppmuntring her??
piano♫ Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har dirigert barnekor i flere år, og det er kjempegøy. Er en stor fordel at du har sunget en del selv+ at du nå har meldt deg på pianokurs. Å kunne klunke noen akkorder er supert når en skal drive med barnekor. Blir litt mer "fart" i sakene da. Erfaring har du selvfølgelig ikke, for du har jo ikke gjort det før. Men det er en første gang for alle - dette klarer du :-). Det er ikke rare "dirigeringa" som skal til for å lede et barnekor, med mindre det er i størrelsesordenen Nidarosdomens guttekor etc, og de har vel gjerne litt mer proffe folk. Det handler mye om å engasjere, motivere, fremme sangglede, rett og slett ha det gøy :-)
mamma2006og2007 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Takk:) Det hjalp faktisk. hehe. Tror ikke det er selve "dirigeringa" jeg gruer meg til. Har gått på et lite grunnkurs i det. Det verste er innøving av sanger da jeg ikke er super på noter. Men når jeg har hørt sangen en gang, kan jeg fint spille den og lære den bort etterpå. Må da ha litt gehør da:) Og det er ikke akkurat på størrelse med Nidarosdomens guttekor nei!! hehe. En liten gruppe med de eldste ungene i barne-og ungdomskoret. 3.-7. klasse tror jeg. Det blir spennende! Og moro ha med musikalsk leder på CV`n i ettertid:)
piano♫ Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Helt klart. Tips: - Finn et fengende repertoar, syng sanger de liker - Sett deg i respekt med en gang, det er du som bestemmer - og det er du som avgjør hvilken oppførsel som er ok og ikke. Vær bestemt, men ikke streng. - Sett dere et morsomt mål - en annerledes konsert, en gøyal tur e.l. Da er motivasjonsfaktoren med en gang på riktig kurs.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har og vært dirigent i et kor. Det er kjempe gøy og kjempe utfordrende =) Jeg hadde takket ja, men sluttet selv for å begynne å studere. Signerer piano sine tips =)
mamma2006og2007 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har vært med å lede dette koret tidligere. Men bare vært medhjelper. Så fordelen er at mange av dem vet hvem jeg er. Men det er helt riktig det du sier, jeg må sette meg i respekt med en gang. Det skal jeg huske på Jeg skal nok ikke sette opp repertoaret alene.. Men klart det er viktig med noe som fenger. Slik er det med oss voksne også. hehe. Takk for gode råd!
mamma2006og2007 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2008 Hei Rondi. Jeg har egentlig sagt ja.. hehe. Med litt forbehold da jeg ikke helt vet hvordan jobbsituasjonen min blir til høsten. Men gøy tror jeg det blir, bare jeg blir kjent i rollen min Jeg har vært/er stemmeøver/hjelpedirigent i koret mitt, men det blir liksom noe annet når man skal være sjef sjøl:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå