storetrille Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Noen som har fått med seg hva streiken egentlig går ut på? Gjelder dette ansatte som er veldig lavt lønnet etc sammenlignet med andre...? Og hvordan er det med dere andre her inne? Tenkte det kunne være interessant å sammenligne. Hvilken utdannelse, erfaring, jobb, lønn og stillingsprosent har dere? Jeg kan begynne: Bioingeniør med mastergrad, 9 års (relevant) jobberfaring, jobber i helsevesenet, kr 340 000 i 100% stilling, spesialstilling. Jobber 80%.
susemor-3 små Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 3 år på høyskole, 12 års relevant erfaring, og lønn omtrent som deg i 100% stilling. Skal snart ut i 80% permisjon med nr 3. Med tre unger føler jeg at potensialet i forhold til lønn de nærmeste årene er elendig. Vet jeg må gå ned på stilling når jeg skal begynne i jobb igjen etter at neste permisjon er over. Som småbarnsmor er man fullstendig nedprioritert i forhold til lønnsøkning på min arb.plass i hvert fall.
Jenny-penny Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 3 års økonomiutdanning fra BI, 6 års relevant jobberfaring. Jobber 100% har ca samme som deg og en bomusavtale som er veldig lite lønnsom... Synes i denne saken at det er trist at folk som er i yrker der det er "lett" å bruke sreik som pressmiddel kommer unna med det. Mens feks helsepersonell (som er underbetalt og i ett utrolig krevende yrke psykisk og fysisk) ender med tvungend lønnsnemd..
winneboo Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Har ingen utdannelse,, ennå Har ikke råd til å studere akkurat nå. Jobber som ufaglært innenfor helse å har ca 288 000 i året. Jobber 100%.
jonamam Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Det er bakkemannskap på flyplasser som er organisert i LO som streiker. Jeg er ikke sikker på hvor mye utdannelse de har, men de tjener ikke så dårlig akkurat. De ligger fra 350 000 kr i årslønn og oppover nå. De fikk et tilbud om 6 prosent lønnsøkning i år, noe som tilsvarer fra 19 000 kr, og opp til 59 000 kr i lønnsøkning for de som tjener mest. Dette godtok de ikke. Synes faktisk det er et bra tilbud jeg. Vi fikk det samme der jeg jobber, og jeg er fornøyd med 20 000 kr mer i lønn.
Hufsla Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 hmpf... Jeg er omsorgsarbeider, jobber som miljøarbeider i kommunene. Fagarbeider, med 10 års ansennitet: 286.000 i 100% stilling. Men det er uten tillegg da.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Jeg leste at de som streiker har årslønn på 500' i snitt inkludert tillegg, men uten overtid. Det er ganske mye. Aner ikke hva slags utdannelse de har, men vil vel tro det er en yrkesutdannelse av noe slag? Mannen min er teknisk tegner, men jobber med 3d/animasjon i olje/offshore og har 8 års ansinitet. Han tjener 600' og det er bra, men fy fader så mye han jobber. Jeg er student og tjener nada.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå