Gjest Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 I det siste har vår 16 uker gamle sønn blitt så vanskelig å få til å sove igjen etter at han har blitt ammet på natten. Inkludert ammingen tar det nå 1,5 - 2 timer å få han til å sove igjen og ofte våkner han igjen etter en times tid. Trenger vel ikke å si at dette begynner å gå på helsa løs, spesielt ikke siden jeg ikke får sovet noe på dagtid og dermed ofte ikke får mer enn 4 timer søvn i løpet av et døgn. Har lurt på om det kunne være at han fikk for lite mat, men det virker ikke sånn heller. Vi gir han litt mme ekstra i løpet av dagen og det er ofte at han ikke vil ha mer. Har også prøvd å sitte oppe helt til jeg er sikker på at han sover tungt, men like fullt våkner han når jeg legger han tilbake i hans seng. Vi bruker varmeflaske og helseteppe i tillegg til at sengen er liten og tett så overgangen burde egentlig ikke være noe problem. I natt passet jeg på å ta han opp for å spise før han våknet helt, og han mer eller mindre sov seg gjennom måltidet, men allikevel tok det over to timer før han sovnet. Begynner å bli virkelig fortvilet nå og kan ikke forstå at dette skal bli bedre. Trenger sårt gode råd og oppmuntrende ord!
grolla Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Har hatt samme problem, og gitt opp! Lillemann sovner ved puppen under nattmåltidet, og det gjør jeg også. Så nå sover han inntil meg, men våkner flere ganger og skal fortsatt tiiidlig opp (04-05). Jeg legger meg før 21 hver kveld, da funker det litt i hvert fall. Husker det var slik forrige gang også, så vi endte opp med samsoving halve natten, og slik er det fortsatt...seks år senere :-)
Belladonna med to gutter Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har det helt likt. Lurer på hva jeg skal gjøre....Ingen med råd?! Jeg vil ikke ha en baby som sover i min seng i mange år!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Skulle gjerne lagt meg klokken 21, men vi har også problemer med å få han til å sove på kvelden og får han som oftest ikke til sengs før tidligest 23.00. Men det er nesten litt trøst i å høre at vi ikke er alene om problemet.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 I natt gikk det faktisk fint så jeg tenkte jeg skulle fortelle hva vi gjorde. Om det fungerer flere netter er jo uvisst, men det er verdt et forsøk. Vi fikk mini til å sove 21.30, han våknet igjen 01.00. Fikk da pupp, flaske og ble rapet og når han sov igjen stod vi opp begge to for å legge han. Har lagt merke til at når han kommer i sin egen seng så blir han urolig om ikke dyna kommer fort nok på, så derfor var vi to: En til å legge og en til å pakke over dyna. Trengte to forsøk før han sov, men tilsammen tok måltidet og leggingen kun en halvtime. Han våknet igjen 03.30 og fikk pupp på nytt og vi gjentok prosessen fra forrige gang. To forsøk var alt som skulle til og heller ikke denne gangen brukte vi mer enn en halvtime. Deilig! Så våknet han igjen 6.15, fikk bleie, pupp og sov til 08.30. Har fått sove over 7 timer idag og føler meg faktisk uthvilt. For første gang på lenge er jeg hverken kvalm eller har hodepine. Deilig!
inovember Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 hva med å prøve grobag, eller sovepose som det heter på norsk. Da blir de ikke kald og så våkne når de tas opp for amming. Kan jo løse dyneproblemet hvertfall. Fås kjøpt på ulike barnebutikker i ulik tykkelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå