Gå til innhold

17. mai komprinsessen vår;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra jeg ble gravid sa jeg"jeg skal klare å unngå 17 Mai" Men den gang ei, men kunne Norge ha fått en fine bursdagspresang enn akkkurat Mathea? Nix....Hun er bare nydelig!

Jeg våknet 16 Mai av at vannet var begynt å gå, pga misfarge på vannet gikk jeg innom føden og der kom jeg meg ikke ut igjen. Hodet var så høyt opp og pga fargen på vannet ble jeg skrevet inn. Jeg måtte ligge flatt til hodet var sunket bedre ned i bekkenet, som heldigvis skjedde i løpet av ettermiddagen. Så var det å vente på at kroppen skulle ordne opp selv. Men ingenting skjedde.

Dagen etter skulle jeg settes i gang : Jeg fikk 2 modningstab uten at det ga rier. Så kl 20.00 ble jeg satt på drypp(hadde da 3 cm ) Fødselen ble regnet som i gang kl20:50 og kl 21:25 holdt vi vår nydelige datter:-) For å si det slik- riene var intense, men effektive, og godt hva som er gjort! Fikk lystgass med kjemep effekt, helt herlig!

Det ble en litenrift= et sting. Var opp å gikk med det samme, kunne ikke kjenne at jeg hadde født! Dette var min 3 fødsel og den som jeg følte meg sprekest etter.

Mathea var 3274 gram, 47 cm lang og 33 cm rundt hodet. Ikke store nurket i forhold til brødrene som var 4 kg og 50 cm. Men hun va selvfølgelig helt perfekt! Hadde lege termin 16 mai, min mens termin 23 mai(som jeg gikk etter) ul termin 25 mai.Så faktisk fikk jeg til lege termin.....

Skal hjem fra sykehushotellet i morgen, gleder meg! Likte meg bedre på barsel avdeling. for å si det slik glad jeg ikke er første gangsfødende oppi dette.

Lykke til dere som skal føde, det er så fantastisk jeg skulle ønske jeg fikk oppleve det igjen, men det ser skummelt ut etter som vi nå har 3, de skal frem i verden også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjempekjekt!! Gratulerer så masse med lille prinsessen:) Og jeg venter nr sju, som alle sammen skal frem i verden;)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer!!! Skal flagge for dere hvert år fremover;)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Tenk så mange som kommer til å flagge for henne på bursdagen hennes!!

Skrevet

Gratulerer med prinsessa! Så herlig at formen din er så bra etter fødselen.

Jeg er førstegangs på SUS. Har heldigvis gode hjelpere rundt meg, siden barselhotellet kan være så som så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...