Gå til innhold

Matnekt :(

tyrjente76*mammatil2imars10*

Anbefalte innlegg

Skrevet

det begynte så fint og hun (frøken på snart 7 mnd) likte all maten og spiste fulle porsjoner uten problemer, men i det siste vil hun ikke ha mer etter bare et par skjeer..det gjelder frokostgrøt,middag og kveldsgrøt.

uff kommer til å måtte amme for ever (tror hun kunne ha hengt i puppen døgnet rundt hadde hun fått lov til det).

akkurat nå føler jeg at jeg gjør alt feil. ikke har vi noe helt fast døgnrytme, det ammes ofte om natta og nå altså, vil hun ikke spise fast føde...

noen tips???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla her har enkelte dager hvor hun spiser masse grøt, enkelte dager hvor all grøt må dyppes i fruktmos før hun vil spise, og enkelte dager hvor det er fullstendig nekt. Middag vil hun i hvert fall ikke ha (hun blir 7 måneder neste uke).

Jeg har prøvd med ulike grøter, og funnet ut at hun foretrekker hvetegrøten (som kun skal blandes med vann) fremfor noen annen. Så kanskje du bare må prøve ulike grøter til du finner en hun liker.

Jenta mi er veeeeldig fascinert av tv'n (vet ikke om dette er et bra tegn, men sånn er det nå en gang), så hvis hun er vrang pleier jeg å skru på tv'n. Da følger hun med der, og åpner munnen fordi hun glemmer å knipe den igjen.

Noen ganger kan hun knipe igjen munnen og hyle, for 2 minutter senere å gape så høyt hun bare kan etter grøt. Så jeg har lært meg at selv om hun nekter, kan det bare være at hun trenger en liten pause.

Så er det jo viktig at hun faktisk er sulten. Er det ikke lenge siden hun har fått melk, er hun sikkert ikke sulten. Sånn er det i hvert fall her.

Lykke til, det blir nok bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...