Gå til innhold

Spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt det? hva skjedde og hvordan var det?

Kan noen være så åpne og fortelle hva som skjedde.. hva kom ut? mye blod/slim? Er litt nervøs her nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det grusomste og ekleste jeg har vært med på. Føltes ut som det var en mus som kom ut. Så liten. Mye blod ja. Måtte på sykehus, og fikk utskrapning etterpå. Smertene var helt overkommelige, paracet fungerete helt fint.

Første tegnet var blod, ikke mye. Etter mange timer med "rier" så kom det frisk blod.

Skrevet

Jeg hadde det nå på fredag, sto opp som vanlig. Gikk på do og da var der blod blandet med utflod i trusa, ringte legen som sa jeg skulle ta det helt med ro..Begynte og blø enda mer, dro da på ultralyd og det enste ul-mannen så var en tom fostersekk :( Etter noen timer begynte det noen helvettes smerter (Mildt sagt). Kjente det i ryggen, magen og litt ned gjennom lårene...Låg og vrei meg i smerte mens tårene trilla...Blødde ekstremt mye, det gjør jeg enda...Så vist jeg ikke har sluttet og blø til onsdag må jeg på utskraping...

Er utrolig ekkelt og du får en ekkel følelse i kroppen..Føler deg nesten forlatt..Vanskli og forklare..

Skrevet

Må også si at jeg var 4,5 mnd på vei. Ekkelt er det sikkert uansett. Følelses messig var det vondt å miste spiren. Og dagen etterpå på sykehuset ser en bamser og kort en kan kjøpe til barnet. Måtte bare gråte litt da.

Ellers har det gått bra, ser frem til å prøve på nytt etter et par sykluser.

Skrevet

Jeg hadde spontanabort første gangen jeg var gravid. Da var jeg 8uker på vei. Begynte med litt friskt blod som økte etterhvert. Den tredje dagen kom det ut en klump med blod på 4-5cm.

Hadde utrolig smerter den dagen det kom ut. Flere ganger vondere enn menssmerter, men ikke som rier da:)

Må også si at jeg blødde i det andre svangerskapet mitt, da også rundt uke 8. Friskt blod da også, men litt mindre enn i det forrige. Hadde ingen smerter da. Det gikk heldigvis bra. Så en blødning trenger ikke alltid og bety abort:) Har en frisk og rask gutt som bevis på det!

Skrevet

Mistet 7 uker på vei. Begynte med blodtilblandet utflod, fikk beskjed med legen å gå hjem og ta det med ro. Dette varte i noen få dager, så en morgen våknet jeg med DEN blodflekken på lakenet og menssmerter.

Ringte legen, og ble sendt til gynekologisk avdeling på sykehuset. Der tok de innvendig UL, og der så vi den lille spiren, men hjertet var sluttet å slå. Samme kveld foretok de en utskrapning, for at jeg skulle slippe å blø så lenge. Deretter var det vanlig mens i noen dager, så var det over. Men det var et ønsket barn, så psykisk hang det i lenge. Dette er 16 år siden, og jeg tenker fortsatt på det, og hvordan det barnet hadde vært. Men det går helt bra, altså;) Det er bare en erfaring som satte dypere spor enn mange andre erfaringer gjør:)

Skrevet

jeg mista sønnen min, sier sønnen siden jeg var 4,5 mnd på vei.. var som menssmerter, ekstreme menssmerter, gikk på do og det kom mye blod. ringte legevakta og de ville jeg skulle komme. Jeg ble lagt i narkose med engang jeg kom inn.. mere ville jeg ikke vite..

gråter stadig over tapet av han.. var helt jævlig men blir nok bedre med tiden for min del. er bare noen uker siden..

Skrevet

Har mista 4 ganger.. Og alltid begynt med sterke magesmerter og blod. Så begynner det å blø kraftig og store klumper kommer ut.. Er sårt og vanskelig og man føler seg til slutt ødelagt og ute av stand til å bære fram et barn.

Skrevet

oi..

Dere skjønner,

jeg var litt sein med mens (12 dager) noe jeg ikke tok alvorlig siden det skjer meg ofte. har uregelmessig mens til tider.

13 mai trodde jeg at jeg fikk mensen for jeg hadde menssmerter, og riktig nok begynte jeg å blø, men det var nesten ingenting.... noe som ikke er lik meg i det hele tatt. 16 mai kom det en kanske stor mørk rød slimklump, og etter det blødde jeg litt kraftigere, men fortsatt ikke som mens. I dag kom det en enda større klump, og i den var det en annen klump/pose på str med en drue. Jeg klemte på den og ut av den sprutet det mørkerødt blod. Blør fortsatt, men ikke så alverdens mye.

Er litt bekymret for at jeg kan ha hatt en SA.

Hva tror dere.. har dere opplevd noe slikt?

Skrevet

veldig likt det jeg opplevde en gang...var litt over ei uke over TR, fikk ganske store magesmerter,boblet og buldret i magen en dag.. dagen etter kom det ut en klomp på str. med en femmer, deretter var det litt små blødninger i flere dager før det såg mer ut som TR.

har aldri funnet ut hva det var, men føler at det kanskje var en SA....:(

Skrevet

hva er TR?

Søstern min sier at hvis det er en SA så må jeg til utskrapning så jeg ikke får betendelse i kroppen. Skal nevnes at jeg har hatt "mens smerter" fra FØR jeg begynte å blø, og har det fortsatt. Jeg er vane med å ha mens smerter bare i det jeg får mens.. dessuten pleier min mens å vare i 4-5 dager.. det har nå gått 8 dager..

Skrevet

Er ikke sikkert du må til utskraping, som oftest ordner kroppen opp av seg selv :)

Jeg var hos legen i dag og han sa vist du blør veldig mye og slutter og blø etter kort tid er det ikke fare for infeksjon, men verre vist du går og blør i flere dager. Vist jeg fortsatt blør på onsdag må jeg til uskraping, da har jeg blødd siden fredag..

Hadde jeg vert deg, hadde jeg tatt meg en tur til legen :)

Skrevet

du bør uansett bestille en gyno time..

jeg har vært til sjekk i dag for å være sikker på at alt var borte..

trist det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...