Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har vært så heldig å fått en midlertidig jobb nå ut juni. Har termin 20 aug. Ble permittert fra min jobb, så jeg sa opp etter jeg fikk denne jobben. MEN, jeg er gressenke, så mannen min er mye ute på sjøen. Det er slitsomt å være alene, fordi jeg har en aktiv snart 3 åring å fly etter også. Magen har blitt stor og ryggen og bekkenet er ikke like godt. Middag skal lages og huset skal holdes nogenlunde rent. Men jeg klarer det! Men har så lyst å ikke jobbe. Blir for dumt å sykemelde meg også, så det kan jeg jo ikke. Derfor tenkte jeg å spørre dere om en ting.. Jeg jobber hver dag fra 9-15, så det er jo en genial arbeidstid. Kollegaene mine vet jeg er mye alene, men de er jo også opptatt av at jobben min skal bli gjort. Men tror dere det kan være en idé å spørre om redusert arb.tid den siste måneden? Eller blir det for dumt? F.eks en dag fri i uka, eller at jeg jobber til kl. 14 annen hver dag e.l. Er jeg supelat her nå syntes dere, eller kan det være en idé? Vil ikke virke uinteressert i jobben min heller.. Hmm...tørr jeg eller ikke?? Trenger synspunkter her jeg..Bare vær ærlig!! ;o)
*Lille Persille" Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Spør i vei! Det verste som kan skje er at de sier at dette ikke går.
Makko med to små gutter Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 ikke be arbeidsgiver om redusert arbeidstid. Da mister du permisjonspenger! Da bør du heller sykmelde deg f.eks. 20%.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Hmm..ja det er sant. Men vil jo helst unngå å være sykemldt også. Litt pinlig i ny jobb :-S Kan man bare sykemelde seg sånn uten videre da?
Guttemamma75 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Nei det kan man jo selvsagt ikke.. Dersom du mener du trenger sykemelding må du gå til legen din og snakke med ham hvorfor du trenger sykemelding, så gjør legen en medisinsk vurdering av behovet for sykemelding.... Det er alltid legen som bestemmer om man får sykemelding eller ikke (ikke at det ser sånn ut her på bim hvor det virker som om alle sykemelder seg selv!) men hans avgjørelse er jo i stor grad påvirket av hvordan du legger fram dine plager slik at du har nokså stor innflytelse på den avgjørelsen som taes....
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 Ja må si det er mange som bare "sykemelder" seg her inne. Jeg kvier meg til å dra til legen, fordi jeg ønsker egentlig ikke ovenfor ny arb.giver å være sykemeldt. Men samtidig vil jeg jo slippe å jobbe også. Så ikke lett. Klarer vel å presse meg til noen uker til. Uff..er så sliten nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå