Gå til innhold

Hvordan sliten blir dere av å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både fysisk og psykisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke sliten av å amme? Men i begynnelsen, da han kunne spise i opp til 2 timer, ble jeg veldig rastløs...

Skrevet

Jeg har nettopp mistet melken min, og ammet i 22 måneder. Det var igrunn de første månedene det var slitsomt, da barnet krevde mye melk. Da vi gikk over til fast føde rundt seks måneder, gikk det mye bedre. Da vi avsluttet natteammingen rundt ettårsalderen gikk det enda bedre. Det var grunnet graviditet at det ble slutt på melken, og alle maste om at jeg måtte avslutte ammingen da jeg ble gravid igjen. De var veldig engstelig for at det skulle slite meg ut helt. Kjente ingenting til denne ekstra slitenheten folk maste om..

Gjest bissen
Skrevet

Jeg ble fysisk og psykisk utslitt av ammingen med mine premature tvillinger!:) Jeg fullammet i 8 mnd, de første 6 mnd ammet jeg en halvtime i timen og 4.5 ganger om natten. Og da blir man sliten:) Kommer jo an på situasjonen.

Skrevet

kan man bli så psykisk sliten av amming og det som hører med at man får angst?

Skrevet

Ble bare uhorvelig sulten i begynnelsen, og trøtt de første ukene med eldstemann.

Skrevet

Merket ikke noen forskjell jeg, men søvnmangel ble jeg veldig sliten av, spesielt de gangene han ville ha melk hver time natta gjennom.

Men han var kjapp, spiste i 5-10 minutter i gjennomsnitt hver andre time døgnet rundt de første 6 månedene.

Skrevet

Ja det kan man bli..Du må og huske på at kroppen din har vært gjennom en stor påkjenning med svangerskap og fødsel..Veldig viktig å lytte til kroppens signaler og ikke presse seg mer en man orker..Har selv erfaring med at angsten ikke er langt rundt gjørnet hvis jeg blir sliten..;-)

Skrevet

Ikke i det hele tatt, men så hadde jeg ikke et eneste problem med amminga heller, så da er det kanskje ikke så rart :)

Skrevet

Ingen problemer med trøtthet osv.

Alt gikk helt smertefritt, ammet i 16mnd, fullammet i 7 av de.

Eneste var at istedet for å ta av.. la jeg på meg av ammingen:( litt nedtur, lurer på om det kan ha med det hormmonet å gjøre, som økte appetiten eller noe.. noen som har opplevd lignende?

Skrevet

jeg må ærlig si jeg ble veldig sliten av å amme, ammet hver 3 time døgnet rundt i 13 mnd, følte meg tappet av energi. Nå er han 15 mnd å får ikke om natten, bare morningen, formiddag og etter soving på dagen. Mye bedre, men kjenner faktisk at litt slitenhet henger igjen...

(men, nå må jeg tisse om morningen igjen,,hehe, d et tyder vel på at jeg begynner å bli tilnærmet normal...og tynn har jeg jammen blitt av dette)

Skrevet

Jeg ble sliten til å begynne med, ja! Jeg ble veldig trøtt, tørst og sulten, og gutten vår ville spise hele tiden!

Jeg var veldig sår de første ukene og hadde vondt hver gang han skulle ha mat, som jo var hele tiden :)

Det hendte jeg ble rasende på pappan om han foreslo at ungen var sulten når han skrek...

Heldigvis varte det ikke så lenge, og jeg hadde (har) den mest forståelsesfulle mannen, så det gikk bra med meg!

Jeg kan godt fortså at man kan "bikke over" og få psykiske problemer av forskjellig art!

Veldig viktig å lytte til kroppens signaler og ta kontakt med lege eller helsestasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...