Gå til innhold

Tilby meg å gjøre litt papirarbeid under sykmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og er sykmeldt i nesten 2 uker på kvalme og svimmelhet, men har bedre perioder iløpet av dagen og kunne godt tenkt meg å gjøre litt hjemme, ville du syntes dat var rart at en som er sykmeldt tilbyr seg å jobbe litt hjemme?Jeg er ikke i så god form at jeg kan gå på jobb, men ligger ikke i senga hele dagen heller, så derfor hadde det vært godt å gjøre litt nytte for seg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville satt pris på det jeg..

Skrevet

Ok..Så du ville ikke tenkt "Men er hun ikke syk da?hvorfor skal hun jobbe hjemme når hun er så syk at hun blir sykmeldt?"?

Skrevet

nei..

ta deg en prat med sjefen din du!

kommer jo an på hvorfor man er hjemme da.. men er det f.eks. svangerskap vet man jo at man fungerer, men kanskje ikke i de arbeidsoppgavene man pleier å ha.. og i fulle dager...

Skrevet

Da skulle du hatt aktiv sykemelding eller ordnet deg med gradert sykemelding.

Skrevet

Hvis du forklarer til arbeidsgiver hvordan du har det burde hun vel bare sette pris på at du vil hjelpe. Jeg hadde ihvertfall sett på det som positivt hvis jeg hadde vært sjef.

Skrevet

Ok, hva gradert sykelmelding? Jeg har nemlig ikke vært sykmeldt før, så har ikke satt meg så godt inn i dette med sykemeldinger.

Skrevet

Du kan jo prøve deg på en aktiv sykemelding, eller du kan ta det med ro og sannsynligvis komme raskere i form ;-)

Skrevet

Hvis det er i arbeidsgiverperioden av en sykemelding, er det fullt ut lovlig å jobbe litt uten at det blir regnet som bedrageri. Som arbeidsgiver ville jeg da satt stor pris på at du tilbydde deg å gjøre litt papirarbeid.

Hvis sykepengene dine blir utbetalt/refundert av nav må du gi beskjed til nav dersom du jobber litt mens du er sykemeldt. Ellers blir det regnet som bedrageri av sykepenger.

Gradert sykemelding er forresten at du f.eks. er sykemeldt 80% og jobber 20%.

Skrevet

Det hadde jeg syntes var kjempeflott!

Aktiv sykemelding da går du på toppen av alle andre, og du er ikke regnet med i bemanninga. Kan styre dagen din selv, og gjøre det du orker. Gradert sykemelding da må du jobbe når du jobber. Mange arbeidsgivere tilrettelegger så godt de kan, men hvis du jobber f.eks 30 % er det meningen at du skal kunne jobbe som vanlig mens du er på jobb.

Høres altså ut som om du kunne trenge en aktiv sykemelding, men du kan jo også jobbe litt hjemme selv om du har en vanlig sykemelding

God bedring!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...