Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 F.eks føre til dårlig kvalitet på tårevesken? Har vært til øyenlegen så mange ganger etter jeg bynnte med linser.har måttet vært linsefri i lengre perioder av forskjellige årsaker,mer linsefri på ett år enn jeg i hele tatt har brukt linser:/ men etter jeg ble gravid har jeg hele tiden hatt "noe" som aldri forsvinner.øyelegen mente at det var tørre øyne eller dårlig kvalitet på tåreveske, å skulle IGJEN gå linsefri i 3 mnd.fikk dråper jeg skulle ta 4 ganger daglig.etter å ha brukt de i ca halvannen mnd måtte jeg ringe tilbake for det hadde ingen virkning i hele tatt.da sa han jeg skulle prøve salven istedet ,det er nå snart 3 uker siden å det hjelper heller ikke.så nå bynner jeg å lure på om det kan være hormonelt??kanskje det ikke blir bra før etter fødselen?andre som er plaget? mine plager er slik at det er verk/slim i øynene stort sett hele tiden.kan få akutt tørrhet i øynene mens jeg f.eks stirrer lenge uten å blunke ofte,spesielt ved data og tv.når jeg våkner om natta for å løpe på do,som jeg må tusen ganger, så klarer jeg ikke å åpne øynene før etter ca ti min eller no sånt.de sitter dønn igjen..ikke direkte verket fast,selv om det er verk og,men de vil ikke åpne seg.så jeg bruker lang tid på å "trene" opp øynene..litt rødhet på kvelden og morgenen er det også.uff dette ble langt..men er drittlei av disse problemene med øynene å vet ikke om jeg kan tro på øyelegen min sin diagnose..
wendy Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har det akkurat likedan, men jeg er ikke gravid nå da. Jeg er også drit lei av å ikke bruke linser. Jeg hater å gå med briller. Og dritlei av å ha konstant røde øyne! Skal til øyelegen igjen i mårra, men som han sa på tlf, så aner han ikke hva han skal gjøre siden jeg har prøvd alt av dråper og salver. Si fra hvis du finner noe som funker!! Stor overskrift på skravlesia!!
Mama B Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hei, det høres helt forferdelig ut! Regner med du har prøvd flere forskjellige typer kunstig tårevæske? Det må i allefall gå an å finne en løsning på dette øyeproblemet ditt. Husk at kunstig tårevæske har forskjellige innholdsstoffer. Så hvis den ene typen ikke funker, så kan en annen gjøre det. Ei jeg kjenner hadde prøvd alt, og prøvde til slutt ultracortenolsalve- kanskje det er verdt å prøve? (Jeg er spl og jobber med øyne dagen lang.;- ) Derfor jeg ble så engasjert..;-) Hvor i norge går du til øyelege da?
Mama B Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Har forresten ikke noen erfaring med at kvaliteten på tærevæska endrer seg under graviditeten, men det er jo ikke utelukket det:-) Mener å ha hørt at slimhinnene blir tørrere under graviditet. I allefall i skjeden? og da det liksågjerne være grunnen. Lykke til! :-)
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 Ja jeg har prøvd de fleste merkene, systane,oxyal,artelac og nå sist geleen viscotears..bør jeg prøve en annen øyelege da?er i trondheim:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg vet ikke om tårevæsken endres under svangerskap, men jeg dro til optiker for å sjekke synet siden det har forverret seg siste tiden. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var unormalt at synet endret seg pga svangerskapet.. kanskje du skulle spørre optiker/øyelege?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Har litt dårlig tid jeg, så jeg orker ikke å lese hele innlegget ditt! *beklager* Men ja, graviditeten påvirker øynene! Derfor er det lurt å prøve å unngå å måtte kjøpe nye briller og linser under graviditeten, fordi både synet og tårevæsken endres. Dette endres imidlertid tilbake etter fødselen, men det kan gå både uker og måneder før du blir "som før". Husker ikke heeelt hvor jeg leste dette, men det var på nettsidene til en optiker (Brilleland, kanskje?) fordi jeg føler at jeg selv har fått behov for briller. Men google det litt du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå