♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Gjør faktisk litt vondt! Merket at det var litt sårt da jeg tro ned ista og da jeg så under helen min så var det et ganske tykt lag med hard hud som også hadde sprukket. *Jeg brukte litt fotfil, men det hjalp vel ikke så mye og nå er jeg enda sårere.... noe som funker? (utenom den kremen til Scholl..)
trillemamma Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Fjern hard hud med fotfil, smør godt inn med fuktighetskrem og når kremen har trekt inn i huden kan du prøve med Compeed plaster. Det er et plaster som fungerer som reservehud. Er egentlig beregnet på gnagsår, men det fungerer nok i dette tilfellet også. Selges på apoteket.
pøber´n & je Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Første bud. Kutt ut fotfila. Kom deg til legen for å se om det er fotsopp eller om det kun er tørr og sprukken hud. Om det ikke er sopp, bør du kjøpe en god fotkrem
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 for at jeg ikke skal slite på helen eller?
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 æsj! sopp? hvordan kan jeg ha fått det tro??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Sett deg med beina i godt grønsåpe vann i 15-20 minutt tid. Da blir huden myk og god. Bruk så flittig fotfilen på hælene og smør inn med en god krem. Trenger ikke være fotkrem, jeg bruker Atrix håndkrem om jeg ikke har fotkrem tilgjengelig. Ta masse krem på og ta på sokker så det trekker godt inn i huden. Et godt tips er å ha en fotfil i dusjen og så ta litt hver dag man dusjer for å slippe å ta sanne store tak som du må nå, og bruke fotkrem før du legger deg, samt sokker... En god feit krem bør du investere i, gjerne fotkrem som er beregnet på formålet. Scholl sine vanslige fotkremer er gode. Jeg prøvde den for sprukne heler men var ikke så veldig fornøyd....
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Sett bena i fotbad, bruk event. grønnsåpe for å rense. Bruk forsiktig fil og smør bena et par ganger om dagen med den gode kremen til Scholl. Det funker for meg, for jeg er veldig plaget med sprukne heler på sommeren når man går mye barbent.
trillemamma Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Ja, sånn at såret får gro, også lindrer/fjerner det smerten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå