EnLitenPrins Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Når kan vi begynne og prøve igjenn ? Mistet nå på fredag og har lyst og begynne og prøve med en gang igjenn. Leste en plass att viss man blir gravid igjenn rett etter en SA er det lett for og få en SA en gang til ?? Men har også lest,tror det var her inne på bli gravid?! Att man er veldig fruktbar etter en SA....
Marianne83 Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har ikke noe fasitsvar her, men kan fortelle litt om min erfaring. Jeg hadde en SA i uke 7 og ble gravid igjen raskt etterpå. Denne gangen hadde jeg en MA i uke 11. Fikk da beskjed av legen om at det var lurt å vente 3 sykluser fordi kroppen trengte litt tid på seg til å gjøre seg klar til å være gravid igjen. Jeg ventet 6 mnd nå for trengte å få ting litt på avstand etter utskrapning. Men jeg tror dette er veldig individuelt. Jeg torde ikke ta sjangsen på en rask graviditet igjen pga at jeg ikke ville friste skjebnen. Jeg ønsker jo at graviditeten skal gå bra og er villig til å vente litt ekstra for å legge forholdene til rette... Vondt dette du har vært gjennom og forstår at du vil i gang igjen fort. Snakk med legen din og gjør det som føles riktig for deg! Lykke til på ferden!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jeg ventet bare en uke etter utskrapning med å prøve! En skal vente til blødningene gir seg , men jeg blødde aldri, bare spottet brunt. Grunnen for at legene vil vi skal vente en mens er at man selv har mer oversikt på syklusen, slik han hvet hvor langt man er på vei.! Man er veldig fruktbar etter sa/ma så bare hiv deg i senga, hvis du føler deg klar for det! Ønsker deg masse lykket til videre:) Og ta den tiden du trenger:) Det blir din tur snart:)
mari* Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Hei hei...jeg mistet da jeg var i uke 7..og fikk beskjed om å vente i 1 - 2 mnd på å prøve igjen...legen ville at jeg skulle få tilbake mensen min..den venter jeg fremdeles på..så skal til legen for å sjekke om jeg er gavid igjen i neste uke..er spent...det i følge han mulig å bli gravid før man får igjen mensen etter at en har mistet..men jeg har ikke så høye forventninger..redd for å bli skuffet igjen Så..mitt tips er...STÅ PÅ!! Det er mulig! Lykke til!
Ladybug~N&E Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 jeg hadde ma i uke 12 i juli 06. legen min sa til meg at det aller beste var å vente litt. hvertfall til jeg hadde fått mensen igjen. jeg gjorde det og blei gravid på første forsøk.. endte desverre i sa i uke 6 denne gangen. men jeg fortsatte bare å prøve jeg etter at jeg hadde fått tilbake mensen og blei gravid igjen med engang. den satt så det suste og blei i magen min i 38uker. han er snart 9 mnd nå og vi prøver på nr. 2. det jeg vil fram til er det er veeeeldig forskjellig. noen blir gravide igjen med engang uten å å få tilbake mensen, noen venter litt og noen venter lenge. noen mister igjen selv om de har ventet og noen får beholde selv om de ikke har ventet i det hele tatt. du må bare gjøre det du føler er rett for deg. om du føler deg klar til å sette i gang prøvingen med en gang så kan du fint gjøre det. det er ingen som sier du ikke må eller kan. det er opp til deg selv. men det er hvertfall anbefalt å vente en syklus eller to slik at kroppen/livmora kan hente seg inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå