Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg stod ca 30 cm innafor fotgjengerfeltet og ventet på en person, da det kom en liten gutt syklende over veien. Han syklet rett inn i bilen min, og det ble en stygg ripe på bakskjermen. Jeg vet at jeg ikke burde ha stått innafpr fotgjengerfeltet, og hun voksne som var med burde ha fortalt den lille gutten at han ikke skulle sykle over veien. Hva mener dere er rett? Vi har en foreløpig løsning om at vi betaler halvparten hver om noe skal betales av dem i det hele tatt, men jeg vil høre flere synspunkter??
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Du skal ikke stå der og gutten skulle ikke sykle på overgangsfelt... men det har seg slik at i 99% av slike tilfeller er det billisten sin feil. Så sorry men sant!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Så synest du skal ta skaden din og fikse den billig eller la den være.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Uhell skjer med barn, så jeg syns det hørtes greit ut å dele kostnadene. Det har ikke så mye å si hvor du stod med bilen - da han ikke greide å sykle utenom, hadde han nok neppe greid det uansett om du hadde stått 30cm lenger fram. Det er foreldrenes ansvar at gutten behersker sykling godt nok til å ferdes der det er trafikk.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 du har ikke lov å parkere sånn desverre, så er nok kun din feil. Man skal stå en viss antal meter fra fotgjengerfeltet når man stopper bilen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jo, men man skal heller ikke sykle over fotoverganger. Jeg ser dilemmaet!
KaMa Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Siden du er voksen og visste at du ikke skulle stå 30 cm inn i et fotgjengerfelt, så syns jeg det er du som skal ta ansvar for hva som skjedde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå