babyfrøken *mamma* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Som følge av et innlegg med spørsmål om vi er forsikret eller ikke, synes jeg dette er et så viktig tema at jeg fant ut at jeg skulle legge svaret mitt på en egen tråd (",) Bare å spørre meg om dere lurer på noe også, dette brenner jeg rett og slett litt for! Jobber som finansrådgiver, og i tillegg til lån etc er en del av jobben min personforsikringer, jeg har sett så mange triste eksempler på de som IKKE har forsikret seg... I forold til barneforsikring må jeg også få kommentere til "jaja" (tror jeg det var); livsforsikring på barnet ditt er ikke for at dere skal få utbetalt penger ved barnets død, den sunmen som blir utbetalt hvis noe så tragisk skulle skje, er kun en støtte til begravelseskostnader etc, altså en veldig liten sum. Det VIKTIGE med den type forsikring er dersom barnet ditt skulle bli ufør som følge av ulykke eller sykdom, da risikerer nemlig barnet ditt å bli "minstepensjonist'" fra de er 18år... Dette betyr ca 120.000,- kr pr år.... Det er det kanskje ikke så mange som vet.. Obs obs jenter!!! Det er MANGE barneforsikringer som KUN dekker uførhet som følge av ulykke!! De aller fleste barn blir derimot uføre som følge av sykdom, så her er det mange som har en falsk trygghet, løp og sjekk er mitt tips!!!
venter x3 Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Jeg er en av de om ikke har ordnet meg med forsikring.. Mannen min er forsikret gjennom jobben, (men bare på jobb), og jeg er ikke forsikret lenger nå som jeg går ut i permisjon. (vikariatet mitt går ut) Vi har en gutt på 2,5 år, og en som snart blir født.. Vi har rett og slett ikke satt oss inni det, og nå er jeg satt på "oppdraget" i familien vår:-) spm: -bør vi ha livsforsikring eller uføreforsikring? og hva koster de ca? -hva koster barneforsikring? -Kan barna være forsikret gjennom oss hvis vi tegner livs-eller uføreforsikring? Takk! Kommer kanskje på flere spm etterhvert...