Gå til innhold

Flere som blør neseblod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kveld begynte jeg å blø ganske mye neseblod, det rant i ca ett kvarter. Syns det er litt ekkelt jeg, er det farlig mens man er gravid eller er det normalt? Å hva gjør lege evt for å stoppe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vært plaget av det selv, men hørt at det er heelt normalt!

Skrevet

jeg tror det er litt hormonellt? arrester meg om det er feil, men jeg har blødd neseblod noen ganger, og det er alltid i forbindelse med mensen....tror ikke det er noe farlig. om du blør veldig mye,veldig ofte kan det være lurt å ta det opp med lege,evt sjekke hb. vi produserer jo nytt blod da.... og så ser det gjerne værre ut enn det er.

Skrevet

jeg blør neseblod nesten vær dag, dette kommer med graviditeten=)

var sånn med mitt første svangerskap også=)

Skrevet

Jeg har blødd en del etter at jeg ble gravid, og mitt triks for å få det til å stoppe er å sitte lett foroverbøyd (da slipper du å få blod bak i halsen, som er ganske ekkelt, spesielt om man er litt kvalm i utgangspunktet), klem over nesa på begge sider, med litt papir (klem på sidene 1-2 cm oppover fra nesevingene). Sitt sånn i 3 minutter. Er det ikke stoppet etter 3 minutter, sitt i 10 minutter ekstra. Da skal det som regel stoppe :) Du hjelper på denne måten det sprukne blodkaret til å koagulere der det er sprukket. Lærte dette hos en lege da jeg var yngre, og var ekstremt plaga med neseblod.

Skrevet

Jeg blør også neseblod! Og blør også masse fra tannkjøttet når jeg pusser tennene. Hører nok med:-)

Skrevet

Jeg også blør neseblod. I går var jeg på besøk når det plutselig bare rant ned over. Hele blusen min ble tilgriset:(

Tror det er hormonelt. Har tidligere fått brent bort blodårer i nesen fordi jeg var plaget med dette. Skal til spesialist og høre om det er noe å gjøre med dette problemet, men det er ikke før om en måned:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...