nr. tre er på vei:) Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Igår kveld begynte jeg å blø ganske mye neseblod, det rant i ca ett kvarter. Syns det er litt ekkelt jeg, er det farlig mens man er gravid eller er det normalt? Å hva gjør lege evt for å stoppe det?
Kathy+Oktoberjente Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Ikke vært plaget av det selv, men hørt at det er heelt normalt!
elin og gutta;) Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 jeg tror det er litt hormonellt? arrester meg om det er feil, men jeg har blødd neseblod noen ganger, og det er alltid i forbindelse med mensen....tror ikke det er noe farlig. om du blør veldig mye,veldig ofte kan det være lurt å ta det opp med lege,evt sjekke hb. vi produserer jo nytt blod da.... og så ser det gjerne værre ut enn det er.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 jeg blør neseblod nesten vær dag, dette kommer med graviditeten=) var sånn med mitt første svangerskap også=)
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har blødd en del etter at jeg ble gravid, og mitt triks for å få det til å stoppe er å sitte lett foroverbøyd (da slipper du å få blod bak i halsen, som er ganske ekkelt, spesielt om man er litt kvalm i utgangspunktet), klem over nesa på begge sider, med litt papir (klem på sidene 1-2 cm oppover fra nesevingene). Sitt sånn i 3 minutter. Er det ikke stoppet etter 3 minutter, sitt i 10 minutter ekstra. Da skal det som regel stoppe Du hjelper på denne måten det sprukne blodkaret til å koagulere der det er sprukket. Lærte dette hos en lege da jeg var yngre, og var ekstremt plaga med neseblod.
barnimagen82 Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg blør også neseblod! Og blør også masse fra tannkjøttet når jeg pusser tennene. Hører nok med:-)
Ferdig Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Jeg også blør neseblod. I går var jeg på besøk når det plutselig bare rant ned over. Hele blusen min ble tilgriset:( Tror det er hormonelt. Har tidligere fått brent bort blodårer i nesen fordi jeg var plaget med dette. Skal til spesialist og høre om det er noe å gjøre med dette problemet, men det er ikke før om en måned:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå