leonoras mamma Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Var i dag på apoteket og skulle kjøpe kobberspiral( hadde resept), men farmasøyten sa at da måtte de bestille denne for det var svært sjeldent folk skulle ha det så de hadde ikke det inne(Det er visst mer vanlig med hormonspiral. Da lurer jeg på.. Har noen av dere kobberspiral og er dere fornøyde? Dere som har hormonspiral er dere fornøyde?(Har vurdert den oxo). Nei uff skikkelig usikker nå. Hva bør jeg velge??
Poteto Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 eg har hormonspiral.. var ikke fornøyd i starten. pga blødninger.. men dei forsvant etter en stund å nå eg eg kjempe fornøyd.. dyr, men er nok verdt det..
Krokka og prinsessa Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har kobber, og er strålende fornøyd!! Endelig prevensjon fri for hormoner! Men den hadde de da på legesenteret, så jeg slapp å dra å kjøpe den selv.... merkelig det da. Så skal du tilbake å få satt den inn?
MaRiAnNe_85 Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har kobberspiral og er kjempefornøyd! Den hadde de hos gynekologen der jeg satt den inn så slapp å kjøpe selv.h
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 hormon spiral her:) kjempe fornøyd, ingenting å utsette. måtte klippe trådene for de var litt lange, men ellers alt i orden:)
leonoras mamma Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg skal tilbake på apoteket og hente den i morgen. Har time hos legen neste mandag for å sette den inn..(Gruer meg litt). Så jeg har fremdeles litt tid å ombestemme meg. Jeg er klar over at hormonspiralen er dyrere, men det er ikke det som gjør at jeg foreløpig har valgt kobberspira. Det er disse hersens hormonene jeg er så "redd for":) Ikke bare bare dette:)
mamma til søte små Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Eg har hormon spiral, ingen problemer med den.. Har bare hatt den i 2mnd da, men rekner ikkje med det blir noke når eg ikkje har merka noke enda
Lykkeliten og jeg Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har kobberspiral og det funker veldig bra her. Hadde hormonspiralen før, men det gikk ikke så bra. Ble altfor mye hormoner for meg så jeg ble helt tullerusk. (mao: ustabil) =/
To under Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Legen min vil jeg påstå er ganske oppegående, anbefaler kobberspiral hvis man muligens har tenkt å få flere barn. Jeg har kobberspiral for andre gang og er kjempefornøyd. Ble ganske dårlig etter jeg satte den inn første gangen, men utenom det er jeg strålende fornøyd. Har du store blødninger (mens) bør du kanskje vurdere hormonspiral. Mensen kan bli kraftigere med kobberspiral
meg & mine små Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har kobberspiral for andre gang. Er veldig fornøyd. Synes det er greit å slippe å gå på hormoner. Kroppen er også klar til å bli gravid med en gang jeg tar ut spiral, det er jo ett stort pluss!
BlåklokkaVest Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har tidligere brukt kobberspiral, og var godt fornøyd! Kommer til å velge den nå også! :-)
snirx Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 "Legen min vil jeg påstå er ganske oppegående, anbefaler kobberspiral hvis man muligens har tenkt å få flere barn." Du får det til å høres ut som det skulle være farlig med hormonspiral om man har tenkt å få flere barn..misvisende spør du meg. Min jordmor jobber på ullevål og anbefalte på det varmeste hormonspiral. Jeg har hatt den i fem mnd, og er superfornøyd! litt blødninger de første tre ukene, og så ingenting.. regner med å slippe mensen til jeg tar den ut igjen.. for å få en ny baby:)
leonoras mamma Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. mai 2008 Snirx. Kabskje et litt teit spm. men er det ikke farlig for kroppen å ikke ha mensen? Det er jo kroppens måte å "rense" seg på.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har hormonspiral og er ikke så ille hæppi med den at det gjør no. Har hatt veldig mange uregelmessige småblødninger. Konstante de første seks månedene.
sydilla Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 jeg hadde hormonspiral og var ikke fornøyd. er av den typen som ikke tåler noen form for hormonprev. så jeg blødde konstant (småblødninger) i 1 år før jeg gav opp og tok den ut. Mannen min har etterpå sagt at det var et helvete siden jeg var premenstruell konstant... På den annen side har jeg heller ikke vurdert kobberspiral siden jeg har ganske kraftige blødninger i utgangspunktet. (dessuten setter visst ikke legen min det inn av overbevisningsårsaker så da blei det litt plundrete uansett. Det er noen som mener at det funker som en "tidlig abort". Uten at jeg gidder å mene så mye om det)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde kobberspiral frem til for noen uker siden ... nå har jeg termin 17. desember. Så ikke helt fornøyd med den, nei ;-) Artig med en baby til, men det var jo ikke det jeg ønsket meg da jeg satte inn spiralen. Hos meg hadde legen kobberspiral på kontoret, så jeg slapp å hente den ut selv. Men om jeg var deg hadde jeg bedt om å få hormonspiral i stedet.
Mamsen og lillegutt Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 mammamora: hva mener du med "tidlig abort"? At egget blir befruktet,men ikke fester seg for det er utrivelig der inne med kobberspiral? Jeg har kobberspiral og er kjempe fornøyd. Kan ikke fordra hormoner,så det var derfor jeg ikke valgte hormonspiral. Gikk på p-sprøyte for et par år siden,og blødde litt hver dag i nesten 3mnd og så la jeg på meg 10 kg. Så turde ikke bruke den andre spiralen...
*guttemamma* Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 tingeling_80*får kulemage* , hvordan fant du ut at du var gravid igjen? Forsvant bare mensen liksom? Jeg har kobberspiral, og har tenkt noen tanker rundt det å bli gravid igjen med den, høre om flere som foteller om akkurat dette. Jeg har enda ikke fått mensen etter fødsel for 7 mnd siden, siden jeg ikke fikk det før jeg sluttet å amme med 1 mann så er jeg ikke så bekymret, men vurderer å kjøpe tester så jeg kan teste meg en gang i mnd.
snirkeline Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 Hadde kobberspiral for noen år tilbake,men måtte ta den ut etter kort tid pga magesmerter og kraftige blødninger. Men har veninner som har vært veldig fornøyd igjen. Har også veninner som er veldig fornøyde med hormonspiral. Så det er nok litt individuelt hva som passer for den enkelte.Men er jo ikke verre enn at du fjerner den om det ikke skulle være noe for deg?Kan jo også hende den fungerer veldig fint for deg:-)
fox`y Skrevet 20. mai 2008 #21 Skrevet 20. mai 2008 jeg har kobberspiral:) de hadde den på legekontoret så jeg slapp å hente den ut. er kjempe fornøyd for å slippe hormoner,men har store blødninger når jeg får mensen da,men har regelmessig mens 1 gang pr mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå