Fjelljenten Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 I dag kjøpte jeg sviske-drikken fra Nestle som kan brukes fra 4 måneder. Det står den må brukes innen 3 dager, og jeg som trodde vi bare skulle gi en teskje om gangen. Ble usikker nå. Hvor mye skal vi gi om gangen? Hvor ofte? Og når gir dere? Vi har prøvd med malt etter magen ble litt hard da vi introduserte grøt, men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig.
Mummimom Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 hehe kunne ikke dy meg : http://www.pbase.com/holopain/image/35331927 Hvor gammel er h*n da?
Mummimom Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Hehe, om flua er fin vil jeg ikke svare på hihi..... Smaken er som baken *ler* men morsomt nick da......... (lurer fælt på hvordan du kom på DET?) Er babyen din 5 mnd er det ingenting i veien for å gi ham sviskedrikken som den er , lunke den (i mikro, eller i vannbad) og gi på flaske ...... Den kan også blandes ut med kokt vann (det pleide jeg å gjøre og da tok jeg like deler vann/sviskedrikk)
Fjelljenten Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 Okei. Tenkte å gi fra skje, men det går vel ut på det samme. Men hvor mye kan jeg gi om gangen og hvor ofte? Det er en tege, ikke flue Teger er fine dyr
veslemy80 Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Eg har gitt sviske til guten min siden han var 4 mnd ga han først via skje, men har også gitt han oppi grauten, mest for å gi den litt smak. Han hadde problemer med avføringa, gjekk veldi mange dager mellom, og so var den hard. Og det virka som han sleit litt me å få den ut. Eg har varma den bitte litt i microen, slik den fekk romtemperatur. Syns å huske HS sa at eg god tkunne gi han 5 ml, det gjekk bra. Så min får sviskesaft to ganger om dagen. Om morgonen, i grauten, da gir eg han også på skje, og har i D-vitamin dråper. og om kvelden, i grauten har ca 7 sånne avent-skjeier m sviskesaft i grauten...
Fjelljenten Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2008 Okei, det høres jo greit ut, da prøver vi å ha det i grøten på kvelden
Skurvelurven Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Jenta mi er snart 7 måneder og jeg gir henne sviskedrikk på flaske. Så fordeler jeg det sånn at hun drikker den opp i løpet av 3 dager. Kjøper jo ikke ny hver 3. dag, men innimellom. Litt for å få litt fart på "sakene" og litt for at hun skal venne seg til ulike smaker.
Kate77 Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Tenkte bare å tipse om at du kan lage sviskesaft og mos selv. Er mange som har bedre effekt av den enn den fra Nestle av en eller annen grunn. Bare kok noen svisker i vann til de er myke(ca fem min er bra tror jeg). Mos sviskene med litt av vannet eller sil av vannet for saft.
mumimammaen Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Så det går helt fint å lage den selv? Hvor lenge holder det seg i kjøleskap da?
Sannali Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Har også kjøpt i dag, tenkte å fryse i isbitform og ta opp en kube bare for litt smaksprøve en gang i blandt siden hun ikke trenger noe mer enn morsmelk enda... Har ikke undersøkt så nøye om det er gunstig å fryse men kan ikke tenke meg at det skulle være noe i veien med å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå