*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har vært plaget med dette i større og mindre grad siden midten av april nå. Ble da lagt inn på sykehus noen dager, da legene trodde det var blindtarmen. Hadde typiske blindtarmsmerter (visstnok) og noe forhøyet crp. Men crp'en gikk ned, og smertene avtok delvis. Har fortsatt mye vondt (lav crp, så ingen infeksjon), særlig når jeg har "holdt på litt". Smertene sitter på høyre side, men flytter seg litt opp og ned, av og til er hele høyresiden, samt over magen, vondt.... kjenner jeg sliter med å være de 50% jeg er på jobb nå, men har ikke råd til å sykemelde meg fullt...
Athele Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har de samme symptomene som deg, men jeg får dem hvis jeg ikke tisser ofte nok.Eller "tar i" litt for hard når jeg skal tisse.. Nå om dagen kommer det jo ut mange liter(virker det som)selv om jeg liksom ikke føler at jeg må på do.. Plutselig er smertene der(ut av det blå) og da går jeg som ei gammal kjærring resten av dagen...Går jo nesten ikka an å puste vettu.. Vet ikke om dette er det samme.. men vondt er det! God bedring!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 For min del ser det ikke ut til å ha sammenheng med hvor ofte jeg tisser eller ikke... mer sammenheng med aktivitetsnivå... de dagene jeg er hjemme og ligger mye og slapper av på sofaen (fryktelig kjedelig) er det nesten ikke vondt... mens de dagene jeg jobber, eller "holder på"/styrer litt, så er det ikke kult... ja, blir vondt å gjøre alt liksom... har en to-åring også, og gjør mere vondt når jeg f.eks løfter på ham, noe jeg prøver å unngå... Hvor er du fra forresten? Var det ikke du som akkurat har lagt ut en tråd om 3D på Gjøvik? (Mjøskirurgene..) Jeg bor i Østre Toten... termin midten av august.
MammaMia=) Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Hei. Jeg lurer også på det samme. Fikk slike smerter første gangen for ca 3 uker siden og det var grisevondt. klarte ikke stå rett i ryggen en gang. men smartene gikk over etter en liten stund, men kjenner dem sånn innimellom. Har selv en liten teori om at det kan være tarmer og andre organer som flytter på seg for at babyen trenger bedre plass. Leste i ett tidligere innlegg her at det også kan være luft som passerer og siden vi er grvide så kjenner vi også mere etter når vi får vondt i magen. Psykisk så får vi da mye fortete vondt enn vi hadde fått ellers..
Athele Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Huff.. være forsiktig da! Vi bor midt i gudbrandsdalen. Venter vår første 16 september!Etterlengtet og gleder oss veldig!
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har de samme smertene, den fórste gangen de kom vekket de meg pá morgenen, det var helt j***. Ble hjemme i sengen og sov hele dagen, hadde legetime uansett kl 18 og da hadde smertene mer eller mindre gitt seg og legen var svaert lite bekymret. Man fy som det gjorde vondt. Ná kommer og gár de men ikke sá ille og ikke sá lenge av gangen og jeg bekymrer meg ikke. Trodde ogsá fórst at det muligens kunne vaere blindtarmen. Gjorde ikke vondt á tisse, men á ligge var helt grusomt, samme hvilken stilling.
HegeAE Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Kvar sit smertene på høgre side? Og når kjem dei? Kan jo vere gallestein viss smertene sit mest rett under ribbebeina på høgre side. Desse smertene kjem mest etter eit måltid som kan vere litt kraftig kost, spesielt feit mat og spesielt på kvelden så kan det vere gallestein. Men, sjekk med legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå