lillerunde Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Huffameg..nervøs jeg!!!Har akkurat funnet ut at jeg er gravid og tok en diflucantablett, antibiotika mot sopp akkurat omkring unnfangelsen. Hva gjør jeg? Noenmed samme erfaring?
LabbogLine Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Dette kan du nok ta helt med ro. Det er vist skader på fosteret ved bruk av høye doser over tid (400-800mg daglig), men det er ikke sett økning av misdannelser ved bruk av lavere doser over kortere tid. Regner med du tok en engangsdose med 150 mg? Jeg gjorde akkurat det samme ca 5 dager etter befruktning, og er helt sikker på at ingen skade er skjedd:) Så bare slapp av:) Husk fosteret deler ikke blod med deg før i uke 4 (fosterets uke 2) i følge bim. Men jeg ville ikke brukt det senere i svangerskapet uten i samråd med lege. Mvh farmasøyt
lillerunde Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk Labbetuzze:-) Du aner ikke hvor mye dette svaret betyr for meg-jeg skylder deg stooor takk!!! Har gått og vært kjempenervøs for at jeg hadde gjort noe fryktelig, men da skal jeg prøve og ta det med ro og bare nyte min første graviditet. Er ikke noe moro, når sånne ting ødelegger all lykken. For jeg er jo så fantastisk glad for spiren i magen at det kan nesten ikke beskrives. Godt å få svar av en ekte farmasøyt også, da føles det enda tryggere. Lykke til med den lille du og-dette skal gå bra!!!
lillerunde Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Vil bare tilføye at, ja, det var engangsdose med 150mg. Heldigvis ikke mere...
LabbogLine Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Bare koslig å være til hjelp:) hvis du skulle få soppinfeksjon senere i svangerskapet vil jeg råde deg til å ta lokalbehandling da, men det regner jeg med du kommer til å gjøre:) Masse lykke til du også Er passert 12+0 idag jeg, så nå har jeg flyttet over i 2. trimester:) Er ikke så lenge til du kommer etter, går fort:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå