Gå til innhold

Når begynner man å gi brød til babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 måneder. Hun får nå frukt, middag og grøt. Når skal jeg gi henne brød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi begynte når han var 7mnd tror jeg....

Det gikk helt fint. han hadde fått tenner da,så da fikk han skorper å tygge på også:)

Skrevet

Hun har ikke fått tenner enda. Så da burde jeg vente? Syns det er så vanskelig å vite hva jeg skal gi henne av mat. Dattera mi kom nemlig uten bruksanvisning ;)Tenkte om hun burde få frokost snart?

Skrevet

vi gir grøt til frokost og kvelds. det har vi gjort ihvertfall siden han var 7mnd.

Du trenger ikke vente med skive selv om hun ikke har fått tenner, for det er bare skorpene de trenger tenner til....

Det er jo bare til å prøve. hvis hun ikke klarer å svelge det,så bare venter du litt...

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve litt da. Hun er ikke interessert i grøt til frokost nemlig. Det har vi prøvd.

Hvilken pålegg kan man bruke? Må jeg gi brød uten hele korn i?

Skrevet

jenta mi fikk skalker da hun var 6 mnd, og kavring rett etterpå. Hun hadde ikke tenner, men elsket det!! Ga ikke noe pålegg på:) Nå får hun brødskive med margarin, smelteost eller litt prim på. Eller bare en skive i hånda med eller uten margarin (hun er av typen skal klare selv). Hun er 8 mnd og med to tenner nede nå... Hun får brød med hele korn i (ikke nøtter!!), og det sklir nå ned her i ¨gården iallefall:)

Skrevet

Snuppa her fikk brød til frokost fra hun var 6 måneder. Når hun var 6,5 spiste hun skorper også. Hun har to tenner nede. Hun spiser all slags brød, med eller uten hele korn. Bare prøv deg frem sp finner du fort ut hva hun vil ha og ikke tenker jeg. Jeg har en alteter så vet ikke hva det vil si at de barna ikke vil ha:-D

Skrevet

jenta mi fikk brød fra hun var 5 mnd. gikk helt greit det. Vi ga brød uten hele korn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...