Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 8 uker ble sjekket av fysiterapeut forrige uke, pga at ho vil bare ligge med hodet ene veien. Ho tar det litt til andre siden hvis jeg har en leke der men ikke helt til siden. Fysiterapeuten trodde ho hadde en låsning og sa jeg skulle ta ho med til en ostopeut ( Hehe ikke helt sikker på hvordan det skrives) . Noen flere som har dette problemet eller erfaringer med det? Vil gjerne høre om noen har noen tips som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde frøkna låsning i nakken, og vi gikk til manuell terapeut, og det funket veldig bra, pluss at det er gratis :)

Var helt bra igjen etter en behandling !

Skrevet

Vi gikk også til manuellterapeut. Holdt med 1 behandling her..

Skrevet

Må man få rekvisisjon til manuell terapeut fra fastlegen eller en kiropraktor for at det skal være gratis? Eller to du bare kontakt med en selv?

Har selv en datter med favorittside som jeg lurer på om jeg skal få sjekket ut... Hun ble tatt med vakum når hun ble født og da er jo sjangsen større for at noe låser seg.

Skrevet

Noen tips fra meg, med samme problem, bare at nå begynner hun å bli litt flinkere;

1. tenk igjennom hvilken vei du legger henne på stellebord og i seng. Få den "vriene" sida ut mot rommet, slik at all oppmerksomhet kommer derfra og alt som foregår, skjer på den siden.

2. Hvis du har en uro over senga, prøv å henge den på den siden hun skal trene på. Det hjalp ikke helt for meg, men hun ligger iallefall rett - og heller ikke så mye til favorittsida når hun ser på den.

3. hvis du gir henne mme er det en god ide å legge henne ned (eks. på sofa) og mate henne fra den sida hun skal trene på. Det har jeg gjort en stund, og bare dette hjalp synes jeg.

4. legg henne på magen og ha en leke som du flytter fra side til side. Jeg strevde litt med å holde oppmerksomheten, så til slutt tydde jeg til mobilen, satte på den menyen med de ulike ringetonene, og bare bladde nedover i lista, samtidig som jeg flytta den fra side til side, det var visst morsomt nok! :)

5. fikk tips av fysio om å legge henne på magen på armen min, med armen min under brystet hennes, men hennes armer frie. Da får hun trena nakkemusklene.

6. du kan også rulle sammen et teppe og lage en støtte for henne, slik at du "så og si" legger henne i stabilt sideleie med denne "pølsa" under nakken/hodet og rundt kroppen. helseteppe er fint tykkelse.

jenta mi begynner nå å bli litt bedre. har ikke vært superflink på å trene, men det går framover, hun er 3 mnd nå. tenker at mye er gjort bare ved å tenke igjennom vanene ifht seng, stellebord og mating. det var ting jeg hadde gjort fra kun den ene siden, fordi jeg er sterkere i den ene armen enn i den andre. så nå fikk mamma litt trening også! lykke til! Hilsen Monica

Skrevet

Takk for tips. skal snu senga og stellebordet sånn at yndlingssiden er inn mot veggen. Ho hater å ligge på magen. Vræler med en gang jeg legger ho ned. Hva er forskjellen på en manuell terapeut og en ostopeut? noen som vet?

Skrevet

Jeg har vært gjennom dette, men ble ikke tatt på alvor hos helsesøster og fysioterapeut på helsestasjon, de mente det bare var favorittside.

Men det var låsning - og vi gikk selv til en kombinasjon av osteopat og kiropraktor. Følte ikke at det fungerte helt og byttet derfor til Barneklinikken.com i Oslo - de er veldig flinke.Følges opp av barnefysioterapeten Ute Imhof, som virker veldig kompetent.

Hadde jeg visst alt jeg vet nå ville jeg gått dit for lenge, lenge siden.

Men det går stadig bedre med gutten min, vi gjør øvelser daglig.

Skrevet

trenger ikke henvisning for manuell terapeut.

men sikkert greit å høre med helsesøster om hun har noen å anbefale.

her jeg bor er det mange manuell terapeuter, men kun en av de som spesialiserer seg på barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...