Gå til innhold

Noen som maler? (samme som 3. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har malt hele kjellerstua, nå skal vi begynne rmed soverommene. Dvs bare mannen min som har malt hittill, men han jobber jo til 17-18 hver dag. Mens jeg går hjemme å slenger hele dagen. Er jo i fin form, er det absolutt nei-nei og male for meg? Hadde vært så gøy å hatt noe å gjøre på dagen.. Pluss blitt fortere ferdig da! Er 35+5.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal male kjøkkenet nå. jeg har vel 19 dager iggen til termin.

Hvis du er urolig for å male så kan du jo kjøpe gassmaske som gjør at du ikke puster inn malingen. De har disse maskene på malingbutikkene. spørr dem.

Skrevet

Dette ser ut til å være et evig dilemma inne på BiM, og ingen blir enig.

Jeg ville ikke malt med små barn til stede, men så lenge de er i magen går jeg ut fra at risikoen for skader er vesentlig mindre.

Jeg har malt flere rom med både olje- og vannbasert maling, og skal fortsatt male enda noen rom før jeg er ferdig. Jeg bruker maske til oljemalinga, men det er mest for min egen del.

Jotun selv sier at maling går fint, mens diverse jordmødre sier at det er fy-fy. Problemet er jo at Jotun har jo bare peiling på maling, mens jordmødre bare har peiling på barn. Jordmødre vet jo feks ikke om løsemiddel-innholdet i nye malingssorter osv.

Jeg ville vurdert om du er villig til å ta den lille risikoen det innebærer. Jeg tar den risikoen, samtidig som jeg tar mange andre risikoer. Jeg sykler, løfter så tungt jeg orker, spiser salami og spekeskinke, og føler ikke at sjansen for at jeg skal føde et misdannet/dødt barn, er noe større enn for alle andre!

For min del er malinga noe som får tiden til å gå, og noe jeg gleder meg over å gjøre. Jeg tror gleden jeg føler er sunnere for barnet enn det evt løsemidler måtte være skadelig.

Skrevet

Velg en maling som ikke oksiderer så mye så går det greit. Nå er det såpass varmt ute at du fint kan lufte hele tiden. Bruk gjerne maske. Jeg har jobbet med maling og er gravid, og hadde jeg klart å malt så ville jeg malt mye her i huset når jeg nå går hjemme og slenger som deg :) Jeg får ikke malt så mye pga bekkenløsning.

Tips: Jotaplast lukter masse og andre billigprodukter gjør også det, legg heller i litt penger hvis du skal vasse i malingslukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...