Gå til innhold

Noen som maler?

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har malt hele kjellerstua, nå skal vi begynne rmed soverommene. Dvs bare mannen min som har malt hittill, men han jobber jo til 17-18 hver dag. Mens jeg går hjemme å slenger hele dagen. Er jo i fin form, er det absolutt nei-nei og male for meg? Hadde vært så gøy å hatt noe å gjøre på dagen.. Pluss blitt fortere ferdig da! Er 35+5.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken type maling som brukes, beskyttelsesutstyr og mulighet for lufting.. Vet at en del her inne sier at de absolutt ikke maler (og da spesielt ikke vannbasert maling fordi den avgir gasser mye lengre enn oljebasert maling) pga at det kan være farlig, men jeg har iallefall valgt å male litt.. Holder på med oppussing av barnerom og maler med vannbasert maling - lufter godt mens vi holder på og lukker døren når vi er ferdig slik at gassene spres minst mulig ut i huset... Jeg har iallefall valgt å gjøre det slikt, tror nok det er verre å male tidlig i svangerskapet - nå er jo alt "ferdig" og babyen ligger bare i magen og godgjør seg.. Helt anbefalt er det vel ikke, så du må nesten velge selv om du velger å ta risikoen...

Skrevet

Hei

Jeg er heller ikke hysterisk angående maling, er 33 uker på vei og vi holder på med finishen på utsiden av huset. Maler vinduskarmer og dører og slikt, er jo godt med lufting ute så regner med det går greit.

Dessuten er jeg veldig ivrig etter å få alt ferdig.

Skrevet

Her males det og! pusser opp soverom og siden jeg er så utålmodig har jeg ikke tid å vente på at sambo er ferdig på jobb hvis det er noe jeg kan gjøre, lufter veldig godt...man får og kjøpt masker du kan ha forran munn og nese slik at du ikke puster inn alle disse gassene, de er vel ikke 100% beskyttende men hjelper godt:)

Skrevet

Jeg har også malt barnerommet - brukte vannbasert og lufter nå godt ut og stenger døren så det ikke kommer så mye "gasser" inn til huset.. Men er det noen som vet hvor lang tid det tar før disse gassene er så og si borte???

Skrevet

De selger jo maling med lite løsemidler i.. I følge min jordmor er det bare å male, så lenge man lufter osv.. Tenk på alt d andre man puster inn i hverdagen.. Vaskemidler, bensin/eksos, sigrettrøy(om det er "aktivt" eller passivt...) Men tenke over hva man utsetter seg for er jo viktig! Hva med å få en venninne til å hjelpe deg? Da kan du ta pauser uten at det påvirker malejobben.

Skrevet

Jepp, er i uke 39 og har malt siden jeg gikk ut i permisjon! Jobba 112% til jeg gikk ut og da blir det litt stusselig å ikke ha noen prosjekter på gang. Nå gjenstår bar soverommet og så er det meste ferdigmalt - og det ble bare sååå fint!

DA kan jenta komme!!:)

Skrevet

Det er "farligere" å male de 12 første ukene av svangerskapet, når alle organene blir dannet enn nå i 3 trimester.

Ingenting i veien å male når man lufter godt og ikke puster i lukta døgnet rundt....Jeg maler barnerom nå, fordi sist skulle jeg gjøre det etter at ungen var kommet og det var ikke så enkelt bestandig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...