Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs fødende, og har 7 dager igjen til termin. Så har det seg sånn at mannen min skal være borte i morgen og over i morgen. Vi bor ca 45 min fra sykehuset, og når han ikke er her i byen, så må jeg ta taxi til sykehuset om noe skulle skje, og det har jeg ikke lyst til! Jeg føler ikke at det er noe på gang enda, har ikke hatt kynnere eller rier til nå. Jeg har muligheten til å være hos mormor de dagene mannen min er borte, hun bor ca 5 min fra sykehuset, men lurer egentlig på om det er noen grunn til det når jeg føler meg så bra. Får man som regel noen tegn på at fødselen nærmer seg, eller kan det komme sånn helt plutselig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig individuelt

men de fleste førstegangsfødene tar det lang tid fra første ri, til pressriene...

men det finnes også de som ikke kjenner noe før pressriene melder sin ankomst...men dette skjer ikke ofte...

jeg hadde ti mil til sykehuset... og fødselen var unnagjort på3,5time...

det gikk fint...

med bare 45min til sykehuset vil jeg tro det skulle gå helt fint... og er det for ille da, så får du sykebil

Skrevet

Fødselen kan jo starte når som helst selv om du føler deg i fin form. Formen er ikke alltid noe pekepinn på det, og de fleste fødsler starter med regelmessige rier om kvelden/natta. Tror det er 8-12 timer som er normal fødetid, men kjenner mange som har født på veldig få timer. Selv brukte jeg 8 timer på første fødsel og kun 3 på siste, men det er jo umulig å vite hvordan dette blir for deg. Har også ei venninne som fødte i ambulansen på vei til sykehuset (hun bor ca en time unna)! Altså mitt råd: hold deg i nærheten av sykehuset, og bo hos mormor de dagene mannen din er borte:) Trenger ikke gjøre det mer spennende enn det allerede er!

Skrevet

Må bare legge til:

du vet ikke hvor sterke riene dine vil være, og hvor avhengig du kanskje vil være av at noen hjelper deg med å komme deg til sykehuset.. Du bør ikke være alene så nærme terminen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...