Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut idag at barnefar er rh positiv, mens jeg er rh negativ. Er førstegangsfødende, men ønsker meg mange barn!. Legen vifter det vekk, mens her på nettet er det stort sett dyster lesning om at de fleste rh negative mødre blir anbefalt å ikke få så mange barn! GÅR DET AN Å FÅ INN NOEN SOLSKINNSHISTORIER HER. Dette innlegget går ut til den rh negative syvbarnsmoren (med rh positiv barnefar naturligvis). Kizz

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ikke syvbarnsmor, men ett barnsmor og venter en til, er rh negativ hvertfall!!! ;o) (med positiv barnefar...)

Det eneste som er "forskjell" på oss negative er at vi får en ekstra "stor" blodprøve i uke 32 om jeg ikke husker helt feil.Også får vi og babyen en sprøyte innen 72 timer etter fødsel med antioksidanter(tror jeg det var...)

Det var før i gamle dager, når de ikke hadde så god kunnskap om dette at de anbefalte å kun få ett barn! =)

Skrevet

Kan være lurt å være litt selektiv i forhold til hva man tar til seg av det man leser på nettet. I dag er ikke dette et problem på samme måte som før i tiden. Hvis mor utvikler mye antistoffer mot barn, så kan de redde barnet ved å bytte blod på barnet, men det er svært sjelden dette skjer. I dag får mor også anti-d sprøyte etter graviditet, hvis barnet er rhesus pos.

Oldemoren min fikk 4 barn, de to siste døde pga danning av antistoffer hos mor, men dette er veldig lenge siden (skjer ikke i dag).

Moren min er rhesus neg og har født fire friske barn. Dannet litt antistoffer i siste svangerskap, men ikke faretruende for barnet.

Jeg er selv rhesus neg, og er gravid med tredje nå. Ingen antistoffer så langt:) Har fått sprøyte etter en SA og siste fødsel for hun var rhesus positiv.

Skrevet

Venter også tredje og er rhesus minus;-)

Skrevet

så fint! takk for solskinnshistorier:)!

Skrevet

er også rhesus negativ, er gravid med nr 2. ikke noe problem det. som sagt over blir det bare tatt blodprøver av deg i løpet av svangerskapet plus en sprøyte av barnet etter fødsel, om barnet da er positiv får du en sprøyte. husker ikke om de gir det til barnet også, var så mye som skjedde.

så du kan glede deg til å få mange barn i fremtiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...