Gå til innhold

Noen andre med barn som blir så forbannet lett syk???????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så sint og frustert at jeg vet ikke min arme råd snart.

Ungene blir syke bare vi tenker på sykdom.

Det er mest luftveier og forkjølelser det går i, generelt sett HOSTE.

Nå er Mina syk, enten pga at vi gitt til bilen i går og det var litt vind (det tar 1 min å gå dit og hun var godt kledd)

Eller at det var litt kaldt i 17 maitoget, men hun var nedpakket i dunpose og var ikke kald.

Lucas hadde en enorm hostedag for noen dager siden. Enten fordi han var ute i 30 min i litt vind og var GODT kledd, eller fordi han dusjet i susjkabinett og ble litt kald når jeg tørket han.

De blir syke av pittelitt vind, være litt kald en liiiten stund, være litt våt på genseren sin INNE, ja rett og slett al mulig.

Prøver jo å kle superdupergodt på de, men man kan jo ikke la de gå i dobledress hele året heller.

Lucas har kuldeastma, men ikke vanlig astma etter hva vi vet.

Vi har vasket rundt hele leiligheten, har KUN grønne planter, har parkett på alle gulv (to gulvtepper i stua), har ikke dyr, røyker ikke, De er sjekket for allergier.

Alle rom er toralrenovert siden 2001, ingen sopp eller råte er funnet og ikke noe fukt noen steder.

Blir så frustert og så HJELPESLØS, ungene er jo mer syke enn friske..

HJELP!

Kan det være at de har vanlig astma begge to? blir man lett syk da? kan en baby på 9 mnd ha astma? og kan begge barna våre ha astma når INGEN i hele slekta vår har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de gamle da? Her var lillegutt mer syk enn frisk første barnehage år, altså fra rundt 15 mnd og 10 mnd fremover, var han nesten ikke frisk. Andre barnehage år tålte han litt mer... men var veldig mye syk da også. Ingen kunne hoste på ham, før han ble forkjøla. Han fikk alt som gikk, og var ALDRI helt fin i luftveiene. Men hos lege fant de ingenting. Tilslutt ble han så redusert at han fikk både norovirus, enda et magevirus jeg ikke husker navnet på OG lungebetennelse. Han holdt ikke på mat eller drikke på flere dager, og vi ble innlagt på sykehuset.

Ikke mye moro når de tåler så lite... og enda mindre moro når man får så mye fravær. Følte tilslutt at lærerne ikke trodde på meg da jeg var hjemme med sykt barn.

Nå går pjokken sitt 4. barnehageår, og har nesten ikke vært borte fra bhg pga sykdom, heldigvis.

Skrevet

Ups.. svarte ikke på spørsmålene dine jeg. Det kan godt være at begge har astma. Jeg kjenner ei som fikk astma da hun var 4 mnd. Og ja, de kan godt få det selv om hverken du eller faren har det i familien.

Krev å få henvisning til spesialist, og få undersøkt dem skikkelig. Så slipper dere å streve så lenge, hvis det ikke er nødvendig.

Skrevet

Jeg har to gutter som med jevne mellomrom hoster masse, og spesielt på natta. Minstemann synes jeg nesten har vært konstant forkjølet siden han ble født (er nå 17,5 mnd)..... Har blitt endel turer til legen pga all denne hostinga, men selv om jeg har spurt om det kan være astma, så har ikke legen ment det. Helt til forrige gang jeg fikk en ø-hjelp time til minsten hos en ny lege. -Han sa at jeg burde høre med fastlegen om han ikke skulle utredes for astma om dette kom igjen.....

En baby på 9 mnd kan ha astma ja. -Da er jo hoste på natta veldig vanlig iallfall.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...