Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 ...og jeg er driiiitnervøs pga. narkosen!! Er så redd for at jeg ikke skal våkne igjen. Èller våkne under inngrepet. Noen som kan berolige meg!? Og hvor lenge er det vanlig å bli sykemeldt i etterkant?
Miniogmy Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 tro meg, det kommer til å gå helt fint. du får en medisin som får deg til å slappe av, og du føler deg helt avslappet. når du er inne på rommet får du mer medisin, som gjør at du sovner, og det føles IKKE som å falle, bare som om du er trøtt og endelig sovner. så våkner du opp, det føles som om det er gått fem minutter, og du føler deg bare trøtt og groggy. skal du ha med deg noen??
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Skal ikke ha med meg noen, nei... : ( Får jeg sånn slange i halsen, eller? Huff, gruer meg... Men føler meg litt bedre nå, etter svaret ditt... Selv om det fremdeles er skummelt... Har du tatt abort selv? I så fall, tok det mange dager før du var i "jobbeform" igjen!? Og hadde du vondt i magen etterpå? ..det går jo sikkert bra...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Nå er det 9 år siden jeg gjennomgikk det samme, men vet ikke om det er noen forandringer i det de gjør... Men, jeg kom inn på morgenen og måtte ta blodprøver for å finne ut at jeg virkelig var gravid... (Hallo i luken..., hvorfor skulle jeg ellers dit...) Så var det ultralyd, fikk ikke se på skjermen, og jeg tror jeg har fortrengt det hele uansett... Så fikk jeg rom med 3 andre og det kom en pleier og spurte om jeg ville ha noe beroligende, det takket jeg ja til. Så en time etter ble jeg trillet inn. Sovnet raskt og våknet da de trrillet meg til overvåkningen. Var ikke noe ekkelt å våkne, husker ingenting. Og alt var stille og rolig på rommet der de utførte det hele. Lå på overvåkning i en time, var nåkaå søvnig etter narkosen så det vvar greit. Så ble jeg trillet til rommet. Der lå jeg i 1,5 time, men to andre jenter lå bare å hylte å skreik så jeg ville dra hjem fortest mulig. Og det fikk jeg. Må si at jeg ikke angrer at sekund på det jeg gjorde da. Da var det helt rett og jeg har ikke tenkt på det i alle disse årene som har gått. Situasjonen jeg var i tilsa ikke at jeg skulle ta vare på at vbarn alene, student og en barnefar som fikk panikk da jeg ble gravid selv om vi var enige om det.... Gjør det og ikke tenk mer på det.... Vet ikke om det var noen hjelp, men det er nå min opplevelse av detr hele...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg tok abort for sånn ca 7 år siden. De tok ikke blodprøver av meg, ei heller noen ultralyd. Fikk en pille, så jeg ble slapp og trøtt. Sovna, ble vekt, trilla ned på stua, fikk narkose, og våkna igjen med en tampong i nesa, på oppvåkningen. Ingen slange i min hals, ikke når jeg var ved mine fulle 5 nei. Hadde ikke vondt i magen, og ble ikke sykemeldt (nå gikk jeg på skole, men tror ikke det er nødvendig) Lykke til
Miniogmy Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 ingen slanger, ikke vondt, ikke gass å puste inn, bare sove og våkne :-) tatt to aborter, og operert en gang. jeg merket lite, men kjøp naproxen, den funker om du får mensvondt. to dager senere var jeg i form til å jobbe :-) dette kommer til å gå fint, det kan jeg forsikre deg om. og du.. ikke hør på skremselspropaganda om alt det fæle.. det er bare sånt de skriver for å skremme deg vekk fra å gjennomføre, og er bare slemt.. møt venner, og om du føler for å prate, prat med dem.. det er mitt tips til deg :-) lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk for alle fine svar! : ) Føler meg litt mer rolig nå, selv om jeg heeeelt sikkert kommer til å takke ja til beroligende før det hele skal skje! : ) ...men det går nok bra... Var og tok UL og blodprøver for en uke siden, så jeg kommer nok ikke til å trenge det igjen... Men jeg fikk noen piller som skulle stikkes inn der nede 1,5t før jeg har time på sykehuset. Syntes det var så merkelig, men har nok litt med mykning og sånt og gjøre... Velvel... Takk igjen! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå