Meerim Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er så spent!! Lurer på hvor fort man begynner å merke symptomer.. etter 1 dag? 2 dager? 1 uke? 2 uker? Klarer nesten ikke å vente til jeg får svar, men det er enda 2 uker til jeg skal teste.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 jeg skal teste om en uke... lurer på de samme...
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Dette er nok veldig individuelt:) Det tar jo en del dager fra EL til egget graver seg ned i livmorslimhinnen så det vil uansett ta noen dager før det faktisk er mulig å kjenne graviditets-symptomer! Jeg er gravid for tredje gang nå og alle gangene har jeg begynt å kjenne at noe har vært "annerledes" tre-fire dager før IKM. Første gangen hadde jeg veldig ømme pupper og skikkelig mensmurringer uten at det selvfølgelig kom noen mens, andre gangen var det det samme symptomer, denne gangen begynte jeg å bli kvalm i går (fire dager før IKM) og fikk veldig sterke mensmurringer allerede én uke etter EL, men dette er en IVF-baby så kan ikke helt sammenlignes med graviditet via "naturmetoden". Har gått - og går på, masse medisiner og har i tillegg blitt overstimulert. Men mensmurringener er uansett likt for alle tre svangerskapene mine=) Selv om det denne gangen nok mest skyldes overstimulering.
Meerim Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Så kanskje rundt en ukes tid etter el er vanlig da? Hadde el for 2 dager siden, og i dag har jeg hatt tidenes humørsvingning... men det kanskje ikke noe med saken å gjøre... sikkert bare tilfeldig da. :-) Men er jo lov å håpe. Tester siste lørdag i mai.
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 det er veldig inviduelt... noen fra første dag, noen fra 4 uker osv. da jeg gikk med første så viste jeg det fra først dag... kjente det på hele kroppen min.. noe var i gjære.....
Meerim Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Så fint at du sier det. For jeg har følt at det er noe som skjer, men har prøvd å avfeie det med at det ikke går an å kjenne noe så tidlig. Har ikke de mest vanlige symptomene enda. Men jeg kjenner vondt i korsryggen og er nesten litt sånn "støl" i livmora. Også dette med med humøret som er helt MERKELIG altså. I går vekslet det mellom å være glad, trist og panikk i løpet av samme episode med Friends på TV. *sukk* Men samtidig tør jeg ikke å håpe på noe, for jeg blir så skuffa hvis det bare er innbildning alt sammen.
TullHøna Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Har det sånn jeg og, begynte jo å grine av Slankekrigen igår! Kjære vene... Er småkvalm og uggen, og litt vondt i korsryggen. Tenker og at det kanskje er sånn jeg er mellom EL og IKM,har jo gått på p-piller fram til nå, men håper ikke sånne humørsvigninger er normalt for meg! Lunta er veldig kort om dagen gitt! Har følt det er noe som skjer med kroppen, men som deg tør jeg ikke håpe for mye og prøver å ikke tenke på det. Lettere sagt enn gjort:) Men jeg har jo ikke IKM før sent i uke 22, så synes det er litt tidlig!
Meerim Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2008 Vi får vel bare vente å se da, TullHøna. Er ikke noe annet vi kan gjøre. På en måte har jeg nesten lyst å teste NÅ bare for å sjekke, men så blir jeg så skuffa og usikker hvis den er negativ. Og sjangsen for en positiv test så tidlig er jo minimal!!! Samboern min er sikker på at jeg er gravid da. Han sa det i går da jeg begynte å grine av ingenting midt i ei latterkrampe. Håper bare han ikke blir skuffa hvis jeg ikke er det. Jeg husker jo egentlig ikke hvordan jeg pleier å være mellom el og ikm fra før jeg begynte på p-piller, så kanskje dette er sånn det blir hver gang? PMS rett og slett? Men så er det den rare følelsen jeg har i hele meg da. Den har jeg ALDRI kjent før, det er jeg sikker på.
Lille blå fugl Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde el mest sannsynlig 13.mai. 17.mai ble jeg så uhorvelig trøtt... første svigermor sa da, er du gravid? hihi! føltes hvertfall sånn! Dagen etter spurte jeg plutselig mannen, har du snust? Det lukta helt forferdelig!!! Begynte å fryse så veldig og fikk på meg et teppe, men det lukta så vondt at jeg ikke klarte å ha det på... mannen kjente ingenting! huff! Går å gjesper dagen lang! I tillegg spiser jeg hele tiden! Ved forrige graviditet merket jeg ingenting før tre dager før IKM, da begynte jeg å gå på do hver halv time og tisset mye! forsto ingenting jeg! men dagen etter testet jeg jo positivt:) var forresten veldig var for snus sist gravidtet og! Krysser fingrene og håper at det er en liten spire inni der:) Leste forresten på www.min-mave.dk at kun 50% av befruktede egg bæres frem... tinnbiller meg derfor at mange som får tr og har følt seg gravide har kanskje vært det?!?
TullHøna Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Haha, nå måtte jeg le! Minnet meg på igår kveld,da jeg nesten brakk meg for jeg syntes det lukta så fis på soverommet! Sorry for detaljene, men det var så komisk! Samboeren skjønte ingenting, og jeg pleier ikke være var for lukter! Ble nesten kvalm da samboeren kom hjem fra jobb og ikke var nydusja og, syntes det lukta sååå vondt av han! Aldri reagert på noe sånn før... Jeg og er forferdelig sulten, og det er også veldig uvanlig til meg å være. Spiser som en hest, så hvis dette bare er PMS tør jeg ikke tenke på hvordan jeg kommer til å bli etter noen mnd! Jeg og tenker at jeg har lyst til å teste nå, men vet at det er ingen vits, så får vel bare vente.. Så spennende altså, må få høre hvordan det går med dere andre! Symptomer/ikke- symptomer og ellers alt annet som skjer:)
Meerim Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2008 Å, det er godt vi er flere som er like tullete. Når skal dere teste? Jeg har ikm 31 mai, men det er så lenge til. Tror ikke jeg klarer å vente så lenge. Men er redd for å teste for tidlig også, tilfelle det gir falsk negativ. Vanskelig dette her. Jeg vil også gjerne høre hvordan det går med dere andre!
TullHøna Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Haha, ja du er ikke alene hvertfall:) Har ikke ikm før i slutten av mai jeg heller, litt usikker på når.. Har planer om å være sterk og ikke teste før 30.mai, men spørs hvordan det går.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 jeg skal teste den 25 mai, men tror nå mensen kommer før det.. selv om jeg også kjenner symptomer innemellom. men de er ikke konstante føler jeg. kommer liksom å går. eneste jeg føler er konstante er mensmurringer og blankt utflod, kjennes ut som jeg skvetter dagen lang :/ sist ble jeg super kvalm og tom, men nå er jeg full av energi og bare litt uggen innemellom.. så vet ikke om jeg er gravid eller ikke.. 5 dager er veldig lenge å vente kjenner jeg, så når billigtestene mine kommer i posten i løpet av uken vil jeg nok prøve en, er veldig sikker på at den er negativ da. men sambo tror jeg er gravid, så blir jo små tullete hehe er vel bare tiden som vil vise om jeg innbiller meg dette eller ikke.. men men! lykke til alle sammen!!!
har spire i magen min Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 hei angie87 jeg skal også teste om ei uke. blir spennende:)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 hei,je kan ikke teste før i slutten av mai...men er så spent..har 2 fra før og da:)
*86* nr 2 i 2013 Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Hei. Vi har vel prøvd i 4-5 mnd nå. Hver gang føler jeg meg "gravid", men det har kun vært innbildning. Når man prøver å bli gravid ønsker man det så høyt at man fort innbilder seg ting, som bla. trøtt, kvalme, lukt osv. Det er nok noen som føler symptomer før mensen egentlig skulle dukke opp, men tror ikke dette er så veldig ofte. Jeg har iallefall lest meg til at det er vanlig at symptomer dukker opp 1 uke etter forventet mensen.
Meerim Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. mai 2008 Nå har jeg bestilt tester fra billigtester.no. Så da er alt klart til testing. Bare 11 dager igjen. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge jeg!
TullHøna Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Bestilte tester idag jeg og, hurra! Skal prøve å vente lengst mulig med å teste jeg og, er så redd alt er bare innbilning, og da blir jeg veldig skuffa kjenner jeg!
Meerim Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 20. mai 2008 Samme her. Jeg er dritredd for å bli skuffa, så egentlig burde jeg ikke teste i det hele tatt. Hehe.. men men. Prøver å tenke sånn at det skal VELDIG mye til for at jeg skal bli gravid allerede i 1 pp, så jeg får bare forberede meg på negativ test og prøve igjen neste måned. Men samtidig er det en liten del av meg som ønsker og håper.
TullHøna Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 Ja sant... Jeg er i min 2.pp og forventer jo ikke at det skal klaffe så fort, men jeg håper jo! Og er veldig vanskelig å la være å tenke på.. Var helt avslappa rett etter mensen og til etter el, men nå klarer jeg ikke kontrollere tankene lenger! Hehe. Var sååå bestemt på at dette skulle jeg ta som det kom og ikke tenke noe på, men det var enklere sagt enn gjort.. Men jeg håper virkelig ikke dette her er vanlig pms, for da blir jeg snart lei! Er skikkelig ubehagelig å gå rundt og være småkvalm hele dagen, hvertfall hvis det ikke fører noe godt med seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå