nasse nøffen Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 jeg har ei på 10, og ei på 2,,, jeg jobber kun natt på sykehus, og mannen min dag ( ny jobb, ny arbeidstider) hun har barnehage plass fra 1 aug problemet er noen dager før jeg begynner ferie ( ca 6 dgr ),,, han begynner 7 på jobb, å jeg slutter halv åtte.. vi jobber begge to rett ved hjemmet, så er hjemme på tre minutter med sykkel til høsten er d ikke no problem, for da leverer han henne i bhg men kan 10 åringen min passe 2åringen i 40 minutter disse dagene? hun er en ansvarlig frøken, men jeg vet jo selvsagt ikke hvordan hun ville reagert v feks brann ( veldig dramatisk kanskje) sånn på spissen, er dette uansvarlig? selv synes jeg ideen er god, sambo er ikke like enig men,,,, de vil sove begge to da, aldri oppe før 9 noen av dem.. ( kune evnt vekket største mann , så hun er våken og passer på )
Silje og Vaniljebollene Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Med veldig nøyaktige instrukser til 10-åringen, kunne jeg tillatt dette ja.
Gulosten™ Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Det kommer litt an på 10-åringen, om hun er sløv på andre ting også. Jeg passet barn lenger enn det dag jeg var 10 år:) Men jeg hadde ekstrem ungetekke og da.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Kommer an på 10-åringen det. Har hun lyst selv og har vist seg til å stole på ved barnepass før, så ser jeg ikke problemet. Søskenbarnet på åtte har passa vår på to og et halvt i to-tre timer ved flere anledninger. Hun har lyst til det selv og er utrolig flink og omsorgsfull med vesla.
Scorpiogi Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg kjenner ti åringer som er veldig ansvarlige...... det kan vel kanskje gå, selv om 2 åringer er små, og de finner på mye rart... Tror nok det kunne gått, en og annen gang...
nasse nøffen Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2008 2åringen vil uansett sove da,, skulle hun våkne får 10åringen bare gå inn å holde henne m selskap til jg kommer,,, men d skjer ikke altså,, hun sover som en engel=)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Som åtteåring hadde jeg en nyfødt halvsøster som jeg passa en time i ny og ne. Som tolvåring hadde jeg samme søster og en ettårs bror i timesvis, noen ganger over natta. Jeg var klar for ansvaret, og vil tro en tiåring fint klarer en drøy halvtime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå