Gå til innhold

Litt nervøs nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt i trappen i stad, forover selvfølgelig. Fikk tatt meg for med den ene leggen og albuen, tror ikke magen kom nedi, eventuelt bare såvidt. Men jenta har vært så utrolig aktiv den siste halvtimen, fra rett etter jeg falt og frem til nå. Så plutselig ble hun litt roligere... Det stakk og strakk litt med en gang, men det har det egentlig gjort i noen dager nå, ellers merker jeg ingenting. Er 32+3 i dag, noen som kan berolige meg her jeg sitter?? Eller burde jeg ringe føden hvis jeg fortsatt er nervøs om et par timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff ikke kjekt når spnt skjer....

kanskje den lille frøkenen blei veldig aktiv pga at når man blir skremt så blir kroppen full i adrenalin, og når du da etterhvert får slappet litt av så roer hun seg ned..... jeg ville ringt føden uansett bare for å høre om hva de tror... lykke til, det går helt sikkert kjempe fint:)

klem

Skrevet

Nå kjenner jeg henne mer som jeg har gjort de siste dagene. Det virker som om ryggen på en eller annen måte tok verste støyten... Men jeg får vel ringe føden om jeg ikke har klart å roe meg mer ned utover ettermiddagen kanskje.Nå skal i alle fall borettslaget få beskjed om at de må gjøre noe med den trappen!! Det mangler en helle midt i trappen, og det er selvfølgelig der jeg klarte å hekte fast en skotupp...

Skrevet

Hva er det du er redd for, da?

Unnskyld om du oppfatter spm som litt frekt, men det var det jordmora spurte meg da jeg ringte føden en dag pga vondt i magen...ca midt i svangerskapet.

Hvis du ikke tror magen tok av for fallet (at du datt rett på magen), så er det vel lite som kan ha gått galt????

får du blødninger eller sterke smerter, bør du selvsagt kontakte føden, ellers tror jeg du kan slappe helt av!

En tidligere kollega av meg kolliderte med bil da hun gikk høygravid, og hadde blått merke etter beltet rett over magen. Gikk helt fint det!

Det hadde vært verre om du falt på rumpa, da er det større fare for at morkaka løsner, eller at fødsel starter. Ei jeg så på gata (som jeg visste hvem var) skle på glattisen etpar uker før termin. Dagen etter kom bebisen.

Skrevet

Sant nok :) Det blir jo til at man bekymrer seg litt ekstra. Og nei, jeg datt ikke rett på magen, hvis den i det hele tatt var nedi så bare subbet den litt inntil trappen. Ikke har jeg vondt, ikke lekker jeg fostervann og ikke blør jeg, så kan nok ta det med ro. Ikke ekstra med kynnere heller. Men for en støkk jeg fikk!! Skal passe meg i alle trapper heretter, ja.

Skrevet

hei:)

klart men har lov å være nervøs når man faller når man er gravid, tror det er en innebygged bekymring som kommer snikende frem når man faller eller andre ting skjer når man er gravid... synes ikke man skal kritisere for at folk blir bekymret...jeg blir bekymret for 1000 ting når jeg er gravid og mener at tross alt så er det mitt eget avkom jeg skal ruge frem...mer betenkelig om man ikke er bekymret å nervøs!

Skrevet

ring føden.

pga morkaken kan løsne ved fall

Skrevet

Da ringte jeg til slutt føden, sov et par timer, men var ikke noe mindre rolig etterpå. Traff på en hyggelig jordmor og snakket litt med henne. Forklarte saken og hun skulle snakke med en annen og ringe meg opp igjen. Ringte etter under to minutter. De så et sånt fall som ganske udramatisk i seg selv, babyene tåler ganske så mye der inne. Men jeg skulle bare ringe igjen hvis det var noe mer jeg lurte på eller om jeg ikke klarte å roe meg ned så skulle jeg få komme inn på sjekk. Så da velger jeg å ta det helt med ro og slutte å bekymre meg :)

Takk for støtten, jenter.

Skrevet

så bra at du fikk snakket med dem:)

det hjelper ofte å få snakke med noen som jobber med gravide:) lykke til videre:)

Skrevet

Delilig å høre at JM tar sånt så bra:) Da føler jeg meg litt tryggere på å ringe hvis jeg er urolig, er så redd for at JM skal tro jeg er skikkelig hønemor og masete hvis jeg ringer:p Håper du har fått roet nervene da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...