Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, før dere leser dette, vit at jeg er fullt klar over at mine følelser er råtne og jeg hadde nok signert som anonym her hvis det hadde vært mulig...

svigerinna mi er gravid for gang nummer to. Hun og broren til mannen min ble sammen og så gravide etter bare to mnd sist. Og jeg som har vært sååå babysjuk i alle år, men vært "fornuftig" og tatt utdannelse og sånn har venta, men vært sammen mannen min i 5 år. Så da hun ble gravid følte jeg det som om hun dytta meg litt vekk ift svigers. JEG VET - SUPEREGOISTISK av meg, og de fikk faktisk verdens nydeligste gutt. Men jeg var ganske sjalu på nevøen min før han ble født.. Etter at han ble født satt jeg igjen med litt dårlig samvittighet kan man si..

Men nå var det endelig min tur. Har gleda meg til å få litt ekstra oppmerksomhet når babyen kommer. Men så kom hun plutselig og fortalte at hun var gravid igjen. Og babyen deres kommer ca en mnd etter vår. Jeg føler meg så skuffa. Vi har bare svigers til å hjelpe oss med barnevakt og sånn, og jeg har gleda meg til at mitt lille nurk skal få litt av den samme oppmerksomheten som nevøen min fikk da han ble født.

Jeg hører jo hvor drittsekk jeg høres ut, men det er noe med den sjalusien jeg ikke klarer "skyve vekk". Men det er jo masse positivt også da. Som f.eks at jeg nå kan ha permisjon med en av mine beste venninner i nesten ett helt år osv..

Etter å ha lest dette skjønner dere kanskje hvorfor jeg gjerne skulle markert denne med anonym..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov til å føle sånt. :) Du vet jo tydeligvis selv at det eeeegentlig er litt urimlig, men sånne ting er ikke lett å styre.

Det kan kanskje være en ide å fortelle dette til svigerforeldrene dine, slik at de vet at du ikke synes det er så lett. Det gjør at de lettere kan ta hensyn.

Slapp av, ganske snart kommer du bare til å synes at det er fantastisk.

Belive me, I know.

Skrevet

jeg forstår godt at du føler det sånn og jeg syns ikke du er ett rottent egg fordi du er sjalu.. man blir jo selvfølgelig litt paff når "rampelyset" på en måte blir stjålet vekk med engang..

håper det går bedre med litt tid =)

Skrevet

hehe, ja det er liksom det jeg føler. Visste jo at de planla å prøve igjen i juli, og det var jo greit det. Men så plutselig ble det fire måneder før de egentlig hadde tenkt.. sukk, er jo ikke sjalu av meg på andre områder..

Skrevet

sukk, nå fikk jeg meld om at hun skal på tidlig ul for å sjekke hvor lenge hun har vært gravid, så da får hun tilogmed ul før meg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...