Gå til innhold

Til dere som har født før :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia jenter,

er førstegangs og lurte på hva skal man ta med seg på føden, tenkte den bagen for gravide....Har et stykke igjen til fødselen,men det er godt å vite...:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tenke på hva du ville brukt på en helg som du skal slappe helt av + babytøy :)

Sånne ting som tannbørste, tannkrem, shampo/balsam, behagelige klær, tøfler, laderen til mobilen, truser som man kan bruke bind i, og slike ting.

Skrevet

Lt avhnegig av om du skal ligge på sykehotell eller på barselavdeling, for på hotellet må man sørge for litt mer selv, tror jeg.

Jeg har bare hatt erfaring med barselavdeling, og da vil jeg råde deg til å ta med:

Helsekortet ditt!

Innesko (f.eks. flip-flops)

Toalettsaker

Truser (litt store, så du får plass til ordentlige bind pga blødning)

Sokker

Kosedress (for de første dagene)

En vanlig bukse du tror kan passe (for hjemreisen)

Gensere

T-skjorter

Nattkjole/ pyjamas (egnet for amming)

Amme-bh

Ammeinnlegg

Babyklær (du får låne på sykehuset, dette er til hjemreisen)

KAMERA!

Mobiltelefon

Det var det jeg kom på i farten...

Skrevet

du finner mange innlegg om dette her.

Men har noen tips, utenom det som kanskje står på div lister her på bim:

-lypsyl (du kan bli temmelig tørr på leppene av all pesingen ;-))

-flaske imsdal e.l, for på sykehuset har de nok kun små glass...

-sov-i-ro (du skal bo på rom sammen med andre store og små...!

Skrevet

Tusen takk for svaret alle sammen!!!

Skrevet

Søk på sykehusbag så får du opp mange fine treff. Mye av det som står på listene er i midlertid unødvendig, men det er jo forskjellig fra person til person hva man føler man trenger.

MEN drar frem noen jeg mener er viktig i tillegg til alt annet du vanligvis bruker i hverdagen.

Det som kan være greit å tenke på er at du blør en del den første tiden så du bør ha truser som du får plass til store bind i (vi snakker bleie str) evt kjøpe nettingtruser på apoteket (som regel får du vel også disse på sykehuset). Og ta ikke med deg lyse bukser!!!! Utrolig kjedelig hvis du skulle komme til å blø litt igjennom for da synes det jo med en gang.

Ta med deg noe som det er lett å løfte opp/kneppe opp med tanke på ammingen og ta gjerne med ammebh og innlegg.

Skrevet

Pakk som om du skal være borte en helg. Ta med joggedress, undertøy, ammetopp, ammebh, ullinnlegg, nattbind, salve/krem til amming, toalettsaker, smertestillende (paracet eller noe), litt å spise på og noe godt å drikke. Godt å ha når du skal føde og godt å ha til pappaen også. Klær til babyen, kamera som er ladet, lader til mobilen, helsekortet ditt og evt. andre papirer til føden, et par bokser-truser i bomull som er till store, dusjsko (f.eks Crogs som du kan bruke ellers og), litt sminke og evt. en bok du kan lese i mens du ammer eller mens babyen sover. Noen liker å ha med seg en liten notatbok til å notere alt som skjer disse dagene så en ikke glemmer etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...