Gå til innhold

Egentlig ganske provoserende..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..dette med at pappa ikke har krav på betalt fri i forbindelse med fødsel.

Nå som likestilling er en kampsak for samtlige politiske partier, kan jeg ikke fatte og begripe at dette fortsatt ikke er lovinnført.

For bedriftene er det jo også en skam å ikke kunne tilby dette i dagens konkurranse om arbeistakere

Satt bare å irriterte meg akkurat nå.. Ikke noe videre poeng i det innlegget her men..

Flere som er enig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er heldigvis mage arbeidsgivere som tilbyr 14 dager fri med lønn i forbindelse med fødsel likevel da.

:o)

Men enig i at det skulle være lovpålagt.

Skrevet

Enig at det skulle vært lovpålagt. Rart at det er blitt det ennå. Men det kommer nok.

Nå får samboeren min betalt de 14 dagene. Godt er det nå som det blir et år med 80% lønn.

Skrevet

Helt enig!

Forrige gang vi fikk barn, jobba mannen min overtid de siste 4 ukene+en del uker før det, for og kunne avspasere de 14 dagene han hadde krav på, slik at han ikke tapte arb.inntekt.

Denne gangen er han heldigere stilt. Jobben gir han lønnet nyfødtpermisjon i 14 dager, og når han skal ut i permisjon, betaler de mellomlegget mellom min og hans lønn slik at han ikke taper inntekt da heller! Det er godt siden det er 150 000 kr mellom lønna vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...