Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke vite om det er gutt eller jente når jeg var på ul kontroll. for det hadde dama ikke tid til var svaret. Hun skulle kun sjekke om babyen var frisk!

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fytterakker'n! Det var kjip dame! Jeg er skikkelig nyskjerrig og litt kontrollfrik - så jeg vil vite. Ser de det ikke på vanlig UL klart og tydelig skal jeg på 3D noen uker etter! - Har du ikke mulighet til det da? Kjipt å måtte betale ekstra da, men men.. Hva vi ikke gjør for å se disse nurkene;-D

Skrevet

Jo jeg har tenkt på å bestille ekstra time på ul kun for å vite kjønnet :) så får jeg se om jeg gjør det...er jo selfølgelig glad for at jeg fikk ekstra time for å se om babyen var frisk:) men syns godt hun kunne røpe kjønn enda vi spurte....

Skrevet

Det viktigste er at babyen er frisk da.. Og det er ikke pga du skal vite kjønnet at vi har UL desverre.. Du får leve i spenningen;) Eller bestille ny time kanskje?

Skrevet

Jeg lurer i mitt stille sinn på hvor mange jordmødre som nekter å se etter kjønn bare på trass. "Dumme gravide dame, tro at du kan komme her å spørre om kjønn, du skulle bare visst alt som kan være galt med barnet ditt". Da jeg var på UL, var det fort gjort å se etter kjønn.

Skrevet

Så utrolig kjip dame! Jeg var på ordinær UL i dag. Jeg sa at hvis hun kunne se kjønn var det bare å si fra. Og det var ingen tvil. Så her blir det en gutt! Fikk til og med et bilde hvor hun hadde satt en pil ved 'snoppen' :-)

Jeg hadde også bestemt meg for å ta en ekstra UL privat hvis de ikke kunne se noe.

Skrevet

Det er jo det de er der for... Helsevesenet bryr seg lite om det er gutt eller jente. ;) Men samtidig synes jeg det er dårlig gjort å ikke engang forsøke å se etter kjønn, hvis foreldrene ønsker å vite det. Det virker som om de fleste jordmødrene sjekker! Det kan da ikke ta så lang tid... Du var nok uheldig med hun som tok UL, er jeg redd...

Jeg skal på UL i morgen, og i innkallingsbrevet sto det til og med at det ikke gikk an å se kjønnet så tidlig!!! Dvs mellom uke 18-20. Eh... "Tidlig"? Det vet jeg jo at det gjør, i de fleste tilfeller! Vi har ikke tenkt å vite det uansett, men likevel.

Skrevet

Med min første fikk jeg ikke vite jeg heller, hadde ei sur og bitchy jordmor som satt med en geip om munnen hele undersøkelsen og da jeg spurte om hun kunne se kjønnet sa hun bare " det ser jeg ikke etter." Skikkelig teit, de skal jo uansett "endevende" babyen og se i alle kriker og kroker på den så at hun ikke gadd å se etter kjønnet synes jeg var dårlig gjort jeg, når jeg spurte. Men med de to neste hadde jeg ei kjempehyggelig dame (samme damen med begge de to neste) som spøkte og lo og sa at hvis ikke dette ikke var jente så burde hun få seg nye briller osv, så hun håper jeg at jeg får ved denne undersøkelsen også, men det skal vel litt til. :) Tror uansett de fleste jordmødre er veldig greie sånn, det er bare noen av sur-meggene innimellom som dessverre har vært litt for lenge i jobben sin som ødelegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...