Gå til innhold

Himmel så mye blod, men håp like vel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på reise i helga. Våknet natt til 18.mai med blod over alt. Fikk helt panikk. Sprang på do og blodet bare rant og en STOR koagulert klump kom ut. Panikk panikk. Vekte mannen og vi dro i full fart på sykehuset. Ble lagt rett i ei seng mens vi ventet på legen. Etter en time kom ho og kunne bare si at de ikke kunne gjøre noe. Ikke så mye som en UL for å se om det fortsatt var noe liv. Måtte vente til kl ti neste dag for å komme til en gyn. Det ble noen lange timer i senga. Sluttet å blø etter ei stund. Tilbake til sykehuset kl ti og var innstilt på det verste. Fikk fantastisk oppfølging og de tok blodprøver og målte alt mellom himmel og jord. Da jeg omsider kom inn til gyndama og i UL så vi at hjertet slo og den lille hadde vokst siden jeg var i UL den 13. Alt sto bare bra til. Jeg måtte spørre hvordan det i det hele tatt var mulig etter en sånn stor blødning, men det hadde ho ikke noe svar på. Heller ikke hva blødningen kunne komme av. Men det viktigste er jo at den lille lever enda og er der den skal være. Kan jo ikke akkurat påstå at jeg er noe roligere nu enn jeg var før dette hendte. Sliter med å få sove og kjenner panikken kryper oppover ryggen.

Er det noen andre som har opplevd slike styrtblødninger som har vart ca 1 time og så har det vært helt stopp uten at dette har gått ut over graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei Lilletrollet. Jeg har ikke opplevd noe slik. Men ville bare si uff stakkars deg!! Skjønner godt at du er bekymret!!! Du har en sta liten tass inni deg da!! Og det lover jo kjempe godt!!! Kan jo være du hadde 2 inni der??? Av og til er det to og den ene dør tidelig... Hørt at det faktisk skjer ofte!!! Eller at den ene aldri var meningen skulle vokse opp!!! MASSE lykke til i allefall...

Klapper deg på magen og så må du ta det masse med ro å slappe av!!!

Skrevet

Tusen takk for koselige ord. Trur ikke det var to siden jeg var i UL den 13.mai og da så vi bare en, men det er klart at det er mulig. Litt rart at ikke begge to gikk addundas da, siden jeg vet at det var bare et egg som ble satt inn etter IVF, og at det i så tilfelle måtte være eneggete tvillinger. Men ikke vet jeg. Alt er vel mulig.

Lykke til videre du også

Skrevet

Åhhj gått igjennom så mye før å du...

Nei da er det sikkert ikke det =) Kan jo være kroppen bare renset noe!!!

Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempe bra!!! Hvor langt er du på vei nå da??? Masse lykke til å så må du oppdtaere meg hvordan det går fremover =)

Skrevet

Er 9 fullgåtte uker i dag. Enn du? Skal holde deg oppdatert.

Skrevet

Jeg hadde samme type blødning flere ganger i første savngerskap, måtte bruke bind, og hadde det i flere dager, men sønnen min lever i beste velgående han nå! Blødningene stoppet ikke før i 4 mnd på meg!

Skrevet

Kan jo være det hadde vært 2 der inne.

Leste at halvparten av alle tvillinggraviditeter ender med at den ene ikke lever videre, men at den andre allikevel har det fint :)

Har ikke opplevd det samme som deg.

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Hadde det sånn både sist gang og nå! Forrige gang var jeg 10 uker på vei og det var MASSE blod. Dagen etter på ul viste det seg at det hadde gått bra, sprukket blodkar sa de.

Denne gangen begynte jeg å blø på fredag, 7 uker på vei. Masse blod denne gangen også, men ikke like mye som sist. Satt på toalettet og plutselig bare rant det masse blod ut. Måtte vente lenge før jeg reiste meg. Fikk ul idag og alt var fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...